نوشته شده توسط : yasamin




سنندج یکی از شهرهای کردنشین ایران و مرکز استان کردستان است. استانی که در غرب ایران واقع شده و با عراق هم‌مرز است. شهرستان‌های مریوان، بیجار، دهگلان، دیواندره، سروآباد، سقز، سنندج، قروه، کامیاران و بانه ده شهرستان کردستان را تشکیل می‌دهند که در مجموع شامل 24 شهر به نام‌های سنندج، قروه، سقز، مریوان، بانه، کامیاران، بیجار، دیواندره، دهگلان، کانی‌دینار، سریش‌آباد، دلبران، سروآباد، بلبان‌آباد، یاسوکند، موچش، دزج، آرمرده، صاحب، زرینه، شویشه، کانی‌سور، بویین سفلی و بابارشانی هستند. شهر سنندج به علت بافت جغرافیایی خود به شهر هزار تپه مشهور است. معادن گوناگونی مانند سنگ لاشه، مرمریت و تراورتن در سنندج وجود دارد. محصولات کشاورزی مانند سیب و گردو و دام‌پروری مانند عسل از دیگر فرصت‌های کاری در سنندج است. در این مطلب سعی داریم درباره‌ی شرایط و مراحل ثبت شرکت در سنندج با هم صحبت کنیم.

شرایط و مراحل ثبت شرکت با مسئولیت محدود در سنندج

یکی از شرکت‌هایی که طبق قانون تجارت می‌توان تشکیل داد و ثبت آن از بقیه‌ی انواع شرکت‌ها ساده‌تر و به همین دلیل در میان افرادی که مبادرت به ثبت شرکت می‌کنند رایج‌تر است، شرکت با مسئولیت محدود است. شرایط و مراحل ثبت شرکت با مسئولیت محدود در سنندج چندان دشوار نیست و شما به راحتی و با کمک مشاوران و متخصصان حقوقی ثبت شرکت می‌توانید این کار را انجام دهید.

شرایط ثبت شرکت با مسئولیت محدود در سنندج

شرکت با مسئولیت محدود با هدف انجام امور تجاری و با حداقل دو نفر تشکیل می‌شود. برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود حداقل دو نفر که اهلیت فعالیت تجاری را داشته باشند باید مشارکت کنند. یعنی این دو نفر به سن قانونی هجده سال رسیده باشند و توانایی استفاده از تعقل را داشته باشند. حداقل سرمایه‌ی لازم برای تشکیل این نوع از شرکت‌ها، صدهزار تومان است و اعضای هیئت مدیره باید در تامین سرمایه‌ی شرکت نقش داشته باشند. همچنین مهم است که بدانیم سرمایه‌ی شرکت با مسئولیت محدود به قطعات سهام تقسیم نمی‌شود و به جای آن به سهم‌الشرکه تقسیم می‌شود که این سهم‌الشرکت‌ها ممکن است از نظر مقدار با هم متفاوت باشند. شرکت در رای‌گیری و تصمیم‌گیری‌های مربوط به شرکت به میزان این سهم‌الشرکه‌ها بستگی دارد. همچنین اگر یکی از شرکا آورده‌ی غیرنقدی را به سرمایه‌ی شرکت اضافه کند، ارزش آن را خود اعضا مشخص می‌کنند و این مسئله باید در شرکت‌نامه ذکر شود. همچنین مدیر شرکت با مسئولیت محدود شرایط خاصی دارد مثلا این که می‌توان او را برای مدت محدود یا نامحدود تعیین کرد یا این که می‌تواند از میان شرکا باشد یا از خارج شرکت انتخاب شود. همچنین برای عزل او باید اکثریت سرمایه (در اصطلاح قانونی) توافق کنند. یعنی از بین کسانی که سرمایه‌ی شرکت را تامین کرده‌اند سهم‌الشرکه‌ی هر نفر در رای‌گیری محاسبه می‌شود. این موضوع در ماده‌ی 106 قانون تجارت تصریح شده است. همچنین می‌توان در اساسنامه شرایط خاصی را برای مدیر تعیین کرد. مثلا شرط سنی یا شرط تحصیلات خاص. در حالت کلی تمامی اختیارات شرکت را مدیر شرکت با مسئولیت محدود دارد مگر این که در اساسنامه این اختیارات محدود شده باشد. این اختیارات در قبال اشخاص ثالث هم هست که این موضوع نیز در ماده‌ی 105 قانون تجارت آمده است. همچنین مدیر می‌تواند شخص حقیقی یا حقوقی باشد.

مدارک ثبت شرکت با مسئولیت محدود در سنندج

اصلی‌ترین مدارکی که شما برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود در سنندج باید آماده کنید علاوه بر اطلاعات اولیه‌ی شرکت خود (مانند مقدار سرمایه، سهم‌الشرکه‌ی هر شریک، سمت هر شریک، اعضای هیئت مدیره و...) فتوکپی مدارک شناسایی همه‌ی اعضای اصلی شرکت است و گواهی عدم سوءپیشینه‌ی کیفری برای اعضای هیئت مدیره.

فتوکپی مدارک شناسایی اعضای اصلی شرکت با مسئولیت محدود در سنندج باید در یکی از دفاتر اسناد رسمی برابر با اصل شود و برای این کار نیاز است که شما اصل مدارک و کپی آن‌ها را به دفتر اسناد رسمی ببرید. برای تهیه‌ی گواهی عدم سوءپیشینه‌ی کیفری نیز شما می‌توانید به دفاتر پلیس+10 مراجعه کنید و با ارائه‌ی اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی، عکس جدید رنگی به تعداد یک قطعه و تکمیل فرم درخواست و پرداخت هزینه‌های لازم در همان دفتر برای دریافت گواهی عدم سوءپیشینه اقدام لازم را انجام دهید.

علاوه بر این اساسنامه، اظهارنامه، صورت‌جلسه‌ها و... مدارکی هستند که ثبت شرکت در تهیه‌ی آن‌ها به شما کمک خواهد کرد.

مراحل ثبت شرکت با مسئولیت محدود در سنندج

برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود در سنندج در اولین مرحله بهتر است با مشاوران متخصص در ثبت شرکت تماس بگیرید و اطلاعات لازم را کسب کنید. سپس ثبت شرکت یکی از وکلای مجرب خود را به رایگان به محلی که شما هستید می‌فرستد تا بتوانید قراردادی جهت انجام امور ثبت شرکت منعقد کنید. در مرحله‌ی بعد مدارک تکمیل شده و ثبت نام در سایت انجام می‌شود. پس از تکمیل فرم‌ها و اطلاعاتی نظیر نام شرکت و تعیین امضاداران، امور اداری ثبت شرکت آغاز می‌شود. در پایان پس از چند روز صبر شما می‌توانید در محل موسسه مدارک ثبتی و شماره ثبت شرکت خود را تحویل بگیرید.

شرایط و مراحل ثبت شرکت سهامی خاص در سنندج

شرکت سهامی خاص یکی از انواع شرکت‌های سهامی است که طبق قانون سرمایه‌ی آن به سهام تقسیم می‌شود و صاحبان سهام برابر مبلغ اسمی سهام خود مسئولیت دارند. سهام شرکت به سهم‌های متساوی‌القسمت تقسیم می‌شود و هر سهم ارزشی برابر سهم‌های دیگر دارد. تصمیم‌گیری‌ها در شرکت بر اساس تعداد سهم هر یک از شرکا خواهد بود. اگر در شرایطی تصمیم گرفته شود که سهام به پاره‌سهم تقسیم شود، حقوق مربوط به پاره‌سهم‌ها در صورتی محاسبه می‌شود که پاره‌سهم‌های یک شریک در کنار هم تشکیل یک سهم یا بیش‌تر را بدهد. طبق ماده‌ی چهار لایحه‌ی اصلاح قانون تجارت شرکت سهامی خاص شرکتی است که سرمایه‌ی آن را منحصرا موسسان شرکت در هنگام تاسیس به تمامی تامین می‌کنند.

شرایط ثبت شرکت سهامی خاص در سنندج

برای ثبت شرکت سهامی خاص شما باید حداقل پنج نفر را گرد هم بیاورید که سه نفر به عنوان سهام‌دار شرکت و دو نفر به عنوان بازرس عمل کنند. بازرس‌ها به بازرس اصلی و علی‌البدل تقسیم می‌شوند و انتخاب آن‌ها جزو ضروریات ثبت شرکت سهامی خاص در سنندج است. علاوه بر این شما باید حداقل سی و پنج درصد از سرمایه‌ی ذکرشده‌ی شرکت سهامی خاص را در حسابی به نام شرکت در شرف تاسیس در هر بانکی واریز کنید و این مبلغ تا پایان فرایند تاسیس شرکت بلوکه می‌ماند و پس از آن می‌توانید این مبلغ را برداشت کنید. از دیگر شرایط ثبت شرکت سهامی خاص در سنندج این است که بازرس‌ها نباید نسبت فامیلی نزدیک یا به عبارتی نسبت نسبی با اعضای هیئت مدیره داشته باشند تا بدین وسیله بتوانند به درستی وظایف قانونی خود را انجام دهند و در فرایند کار شرکت خللی ایجاد نشود. همچنین سهامداران و اعضای هیئت مدیره می‌توانند افراد حقیقی یا حقوقی باشند و اگر حقوقی باشند باید طی یک نامه‌ی رسمی یک نفر را به عنوان نماینده‌ی حقیقی معرفی کنند تا بتواند در تصمیم‌گیری‌ها اعمال نظر کند. یکی دیگر از شرایط ثبت شرکت سهامی خاص در سنندج این است که اعضای هیئت مدیره باید جزو سهامداران باشند و هر کدام حداقل یک سهام به نام خود داشته باشند.

شرکت سهامی خاص نمی‌تواند به صورت عمومی پذیره‌نویسی کند و اوراق قرضه صادر نماید. همچنین نقل و انتقال سهام در شرکت سهامی خاص باید با اجازه‌ی مدیران یا مجمع عمومی شرکت انجام پذیرد و نمی‌توان سهام را در بازار بورس عرضه کرد. همچنین حداقل سرمایه‌ی لازم برای تشکیل شرکت سهامی خاص در سنندج یک میلیون ریال است.

مدارک ثبت شرکت سهامی خاص در سنندج

برای ثبت شرکت سهامی خاص در سنندج شما به سه مدرک اصلی نیاز پیدا خواهید کرد. اولین مدرک کپی برابر اصل‌شده‌ی مدارک شناسایی اعضای هیئت مدیره و سهامداران شرکت است. دوم گواهی عدم سوءپیشینه‌ی کیفری که فقط برای اعضای هیئت مدیره و بازرسان لازم است و سوم یک گواهی بانکی که نشان دهد شما سی و پنج درصد از سرمایه را که درباره‌ی آن توضیح داده شد در حساب شرکت در شرف تاسیس واریز کرده‌اید.



:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : yasamin




هر گاه شخصیتی حقیقی و یا حقوقی با استفاده و رعایت تشریفات قید شده در قانون ثبت علائم تجاری و اختراعات برندی را تعریف و به ثبت برساند تا بوسیله آن تمامی محصولات و خدمات خود را شناسنامه دار کند و با محصولات سایرین تمایز ببخشد حق انحصاری استفاده از این برند یا علامت تجاری را به دست می آورد و هیچ فرد دیگری بدون اجازه صاحب برند حق دخل و تصرف و کپی برداری از آن را نخواهد داشت.

رویه ثبت برند به این شکل بود که پس از درخواست صاحب برند و در صورت تایید کارشناسان اداره مالکیت معنوی باید تشکیل پرونده می شد و نهایتا موضوع ثبت برند در دفاتر مخصوصی با قید موارد زیر ثبت می شد.

تاریخ ارائه اظهارنامه و شماره ای به عنوان ترتیب اظهارنامه، تاریخ ثبت علامت تجاری، نام و نام خانوادگی متقاضی یا صاحب برند، تابعیت و اهلیت مالک برند، آدرس محل اقامت مالک برند، مدت اعتبار برند و ...

سپس پیش نویسی برای اگهی شدن در روزنامه رسمی برای برند آماده می شود و پس از درج این آگهی به مدت سی روز علامت تجاری ثبت نهایی و گواهینامه ثبت برند برای مدت 10 سال از زمان ثبت برند صادر می شود و با پیوست یک نمونه کامل  به ادرس متقاضی ارسال می شود.

در گواهینامه صادر شده ثبت برند و علامت تجاری ده ساله باید موارد زیر قید شده باشد:

    تاریخ ارائه اظهارنامه ثبت برند
    شماره ثبت اظهارنامه در دفاتر ثبت اداره مالکیت معنوی
    تاریخ ثبت علامت تجاری و شماره ثبت نام و نام خانوادگی مالک حقیقی یا حقوقی برند
    تابعیت، اهلیت ، ادرس و نوع تجارت مالک علامت تجاری
    طبقات ثبت برند
    نوع محصول و یا خدمات مرتبط با طبقات برند
    اگر برند یا علامت تجاری سابقه ثبت در کشور و یا منطقه دیگری را دارد، محل، تاریخ ثبت و شماره ثبت ان
    تاریخ صادر شدن تصدیق علامت تجاری
    مدت اعتبار برند با ذکر تاریخ شروع و پایان
    امضا ذیل ان توسط رئیس شعبه ثبت برند و همچنین مدیر کل اسناد و مدارک

برند یا علامت تجاری در مدت 10 سال از زمان صدور اعتبار دارند و در این مدت صاحب برند دارای حقوق منحصر به فردی در قبال برند است. این برند با اجازه صاحب برند قابل خرید و فروش و اجاره می باشد و در هر مرحله در صورت صلاحدید خود صاحب برند می تواند به غیر واگذار شود برای استفاده از همه حقوق و یا قسمتی از طبقات آن به دیگری اجاره داده شود  و یا در قبال خدمات حق استفاده داده شود.

از این رو افرادی که تمایل به استفاده از برند ثبت شده به نام فرد دیگر را دارند باید با اجازه او  و عقد قراردادی محضری این امتیاز را دریافت نمایند در غیر این صورت فرد صاحب برند می تواند با مشاهده هرگونه تخطی از طرف افراد دیگر در خصوص تضییع حق برند او مانند استفاده از برند بدون اجازه و یا اقدام به ثبت نمونه مشابه و ... به دادسرای تهران که مسئول رسیدگی به این موارد است شکایت و حقوق خود را مطالبه نماید.

پس از دوره ده ساله اعتبار گواهینامه ثبت برند صاحب برند یا علامت تجاری می تواند در صورت نیاز به ادامه استفاده از برند به عنوان فرد دارای امتیاز و اولویت از شش ماه زودتر برای تمدید دوره برند اقدام نماید.

تمدید برند نیز مطابق با روش ثبت برند انجام می شود که در مقالات جداگانه توضیح داده شد ولی پس از تمدید علامت تجاری یک گواهینامه ده ساله دیگر برای فرد تهیه و ارسال می شود.





:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : yasamin




اراک از شهرهای مرکزی ایران به شمار می‌رود. اراک یکی از کلان‌شهرهای ایران و مرکز استان مرکزی است. قدمت تاریخی این استان از دیگر استان‌های ایران به نسبت پایین‌تر است و تأسیس آن به زمان قاجار بازمی‌گردد. درواقع اراک در دل کشور تأسیس‌شده و به‌واسطه موقعیت جغرافیایی که دارد از حیث وقوع زلزله کمترین احتمال را به خود اختصاص داده است. استان مرکز جز اراک شهرستان‌های دیگری را نیز در خود جای‌داده است. این شهرستان‌ها را با نام‌های: محلات، ساوه، تفرش، خمین، فراهان، دلیجان، شازند، آشتیان، کمیجان، زرندیه و خنداب می‌شناسند. از مهم‌ترین ویژگی‌های این شهر وجود قنات‌ها، آب‌انبارها و بافت سنتی آن است. همچنین از ویژگی‌های مهم اراک صنعتی بودن آن است. درواقع اراک را یکی از مهم‌ترین شهرهای صنعتی می‌دانند و من‌حیث‌المجموع چهارمین شهر صنعتی کشور به شمار می‌آید. گوناگونی صنعت‌های موجود در شهر اراک آن‌قدر بالاست که از این منظر اولین در کشور است. اگر بخواهیم مهم‌ترین واحدهای صنعتی موجود در اراک را نام ببریم، می‌توانیم به کارخانه تولید آلومینیوم، کارخانه واگن‌سازی، کارخانه کمباین سازی، بزرگ‌ترین کارخانه تولید دکل برق و... اشاره کنیم که شامل موارد زیاد دیگری است. اراک قطب تولید آلومینیوم و این صنعت در کشور محسوب می‌گردد. بزرگ‌ترین منبع سدیم سولفات کشور نیز در این منطقه وجود دارد. همچنین در زمان جنگ تحمیلی عراق، مهم‌ترین مرکز تولید ماشین‌های جنگی در اراک واقع بوده و از حیث تأمین این مورد برای کشور خدمات بسیاری را ارائه کرده است.

با توجه به ویژگی‌های مهم این شهر که گفته شد، ممکن است هرکسی تمایل به سرمایه‌گذاری در اراک را پیداکرده باشد. در ادامه مطالب مفیدی در زمینه سرمایه‌گذاری در اراک برایتان جمع‌آوری کرده‌ایم که استفاده از آن‌ها می‌تواند مفید فایده قرار بگیرد. ثبت شرکت در اراک، مانند دیگر شهرها روند اداری مرسوم را دارد و قوانین کلی بر آن حاکم است. شما جهت ثبت شرکت می‌توانید به اداره ثبت شرکت اراک رفته و مراحل مربوط به آن را سپری کنید؛ اما باید در نظر داشته باشید که شما می‌توانید در هر یک از شهرستان‌های دیگر این استان به اداره ثبت شرکت واقع‌شده در همان منطقه مراجعه کنید. جهت سهولت کار متقاضیان ثبت شرکت، ادارات ثبت شرکت در هر یک از شهرستان‌های این استان احداث‌شده و شما می‌توانید برای ثبت شرکت خود به آن‌ها مراجعه نمایید؛ اما در نظر داشته باشید که طبق روند اداری مرسوم شرکت شما در اداره ثبت شرکت کل استان یعنی اداره ثبت شرکت مرکزی که در اراک واقع شده ثبت می‌شود؛ اما از دیگر اقدامات صورت گرفته جهت سهولت کار برای شما متقاضیان قوانینی است که دولت جهت ثبت شرکت ارائه داده است. به‌عنوان نمونه قانون، شرکت‌ها را با توجه به حیطه فعالیت و اختیاراتشان در 8 دسته قرارداده و شما می‌توانید برای ثبت شرکت مدنظر خود مراحل و قوانین مربوط به همان را اجرا کنید. ما به‌اختصار به بررسی چند نمونه از این شرکت‌ها می‌پردازیم تا شما بتوانید با روند کلی آن از نزدیک آشنا شوید بدیهی است در میان شما دوستانی هستند که تمایل دارند در دسته‌های دیگر تعریف‌شده به ثبت شرکت بپردازند

شرایط و مراحل ثبت شرکت با مسئولیت محدود در اراک

ثبت شرکت با مسئولیت محدود در اراک مستلزم آن است که در ابتدا بدانید برای ثبت چه نوع شرکتی می‌خواهید دست به عمل بزنید. به همین جهت ابتدا تعریفی کلی از ماهیت شرکت با مسئولیت محدود ارائه می‌دهیم.

به‌طورکلی به شرکت‌هایی شرکت با مسئولیت محدود اطلاق می‌شود که جهت انجام امور اداری تأسیس شده و شرکا با هم سرمایه اولیه آن را تأمین می‌کنند. سرمایه این شرکت از ویژگی‌های خاص این شرکت است که غیرقابل قطعه‌قطعه شدن و اختصاص به افراد شرکت در قالب سهام است و نمی‌توان فرد را سهام‌دار دانست. به زبان دیگر سرمایه شرکت به سهم‌الشرکه تقسیم می‌شود که یعنی مقداری که هر فرد در سرمایه شریک شده است و بر خلاف سهام ممکن است سهم‌الشرکه‌های افراد مختلف مقادیر متفاوتی با هم داشته باشد.

اما با دانستن تعریف این شرکت نمی‌توان اقدام به ثبت آن نمود و اکتفا به تعریف آن به‌صورت اختصاصی کفایت نمی‌کند. برای اینکه شما مجوز اقدام به ثبت شرکت را داشته باشید باید مشمول شرایطی شوید که قانون برای آن ارائه کرده است این شرایط به‌اختصار به شرح زیر است:

- باید بدانید که در هنگام ثبت شرکت حداقل اعضای آن باید 2 نفر باشند (که به سن قانونی رسیده باشند) همچنین هیچ‌یک از اعضا نباید سوء پیشینه کیفری داشته باشند.

- هر یک از اعضای شرکت تنها به میزان سهم خود در تأمین سرمایه اولیه شرکت در برابر اشخاص ثالث مسئول هستند.

- جهت تأمین سرمایه اولیه شرکت حداقل 2 نفر باید دخالت داشته باشند یعنی نمی‌شود که تنها یک نفر سرمایه را تأمین کرده باشد.

- حداقل سرمایه تعریف‌شده جهت ثبت شرکت با مسئولیت محدود یک‌میلیون ریال معادل 100 هزار تومان است.

شرایط ثبت شرکت با مسئولیت محدود در اراک در بالا گفته و بررسی گردید. اکنون می‌توانید وارد مرحله بعدی یعنی تهیه و تنظیم مدارک و درنهایت سپری کردن مراحل آن شوید.

مدارکی برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود در اراک نیاز دارید و خودتان می‌توانید آن‌ها را تهیه و تنظیم کنید به دو مورد زیر خلاصه می‌شوند:

    فتوکپی مدارک شناسایی همه اعضا (کارت ملی و شناسنامه)
    دریافت گواهی عدم سوءپیشینه و کپی برابر با اصل آن



شرایط و مراحل ثبت شرکت سهامی خاص در اراک

همان‌طور که در پیش‌گفته شد، در این بخش ما برای شما به توضیح تعریفی که از شرکت با سهامی خاص در قانون ارائه‌شده می‌پردازیم و سپس شرایط حاکم بر آن و دیگر موارد را شرح خواهیم داد.

اگر بخواهیم در چند سطر یک تعریف کلی از این شرکت ارائه دهیم باید بگوئیم، شرکت‌هایی که به‌منظور انجام امور تجاری تأسیس می‌گردد و اعضای آن خود به تأمین سرمایه اولیه آن می‌پردازند زیرا سهام شرکت که قابلیت قسمت‌بندی بین افراد را دارد و هر یک از اعضا می‌توانند سهامدار شرکت به شمار آیند، منحصراً بین خود اعضا تقسیم شود و سهام شرکت به افراد غیر نمی‌رسد.

همان‌طور که انتظار می‌رود افرادی که می‌خواهند اقدام به ثبت شرکت سهامی خاص در اراک بکنند باید مشمول شرایط آن شوند. شرایطی که قانون برای آن ارائه داده‌اند به شرح ذیل است.

جهت اقدام به ثبت شرکت سهامی خاص در اراک، باید حداقل 3 نفر گرد هم‌آیند که به سن قانونی رسیده باشند. شرکت نیازمند حداقل 3 سهامدار و 2 بازرس اصلی و علی‌البدل آن است که مهم‌ترین ویژگی این بازرسین این است که با هیئت‌مدیره نسبت فامیلی نداشته باشند. در مورد تعداد هیئت‌مدیره نیز باید توجه داشته باشید که حداقل اعضای هیئت‌مدیره را باید 2 نفر در نظر بگیرید که آن‌ها باید حداقل یک سهام در کل سهام شرکت را به خود اختصاص دهند. در آخر نیز باید توجه داشته باشید که حداقل سرمایه لازم جهت ثبت شرکت سهامی خاص در اراک یک‌میلیون ریال معادل 100 هزار تومان در نظر گرفته‌شده است.

اکنون‌که شرایط این شرکت ارائه و بررسی گردید، افراد مشمول آن می‌توانند جهت ثبت شرکت سهامی خاص در اراک اقدام کنند. بدین منظور نیز شما باید مدارکی که می‌توانید خود تهیه و تنظیم کنید را آماده کرده و سپس مراحل آن را سپری کنید.

مدارک به موارد زیر مختصر می‌شود:

1-کپی کارت ملی و شناسنامه همه سهامداران اعضاء و هیئت‌مدیره (برابر با اصل شده).

2-گواهی عدم سوءپیشینه برای اعضاء هیئت‌مدیره و بازرسین.

3-گواهی بانکی مبنی بر پرداخت 35% از سرمایه شرکت دریکی از بانک‌های کشور.

اما بعد از تهیه این مدارک باید وارد مراحل و سپری کردن روند آن شوید. این مراحل به‌اختصار به شرح زیر است:

1-تماس با مشاورین وکلای ثبت شرکت جهت اقدام به ثبت شرکت سهامی خاص در اراک

2-اعزام وکیل متخصص در زمینه ثبت شرکت سهامی خاص به محل شما به صورت رایگان.

3-امضاء قرارداد که بعد از توافق توسط وکیل تنظیم شده است.

4-تکمیل مدارک توسط نماینده حقوقی شما در ثبت شرکت

5-ثبت‌نام در سایت ثبت شرکت و پذیرش اولیه

6-تعیین نام و دریافت تأییدیه و امضاء اوراق مربوطه.

7-انجام امور اداری در اداره ثبت شرکت‌ها و گرفتن شماره ثبت توسط وکیل پایه‌یک (حداقل 30 روز کاری).

8-به پایان رسیدن کار و تحویل شماره ثبت شرکت شما در موسسه به کارفرما.



:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : yasamin

هر شرکت باید نام مشخص و مخصوصی داشته باشد تا از شرکت های دیگر متمایز گردد. لذا انتخاب نام منصوب برای شرکت های تجاری امری ضروری است.

معمولاً نام شرکت از موضوع آن گرفته می شود. مانند شرکت سهامی پنبه ایران که برای خرید و فروش پنبه تشکیل شده است و یا ممکن است نام محل و یا نامی ابتکاری مرکب از چند حرف باشد.
به موجب دستورالعملی که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر نموده است، نام شرکت باید فارسی و ایرانی باشد. بنابراین اداره کل ثبت شرکت ها از صدور نام های خارجی خودداری می نماید.
البته چنانچه شرکت های ثبت شده در خارج از کشور، مورد تایید اداره کل ثبت شرکت ها قرار بگیرند و با شرکت ایرانی ادغام و یا راساَ پس از اخذ مجوز مبادرت به تشکیل شعبه یا نمایندگی در ایران نمایند، می توانند از نام خارجی استفاده کنند.
در نام شرکت، نام هیچیک از شرکاء نوشته نمی شود. در شرکت های سهامی عام، کلمه “عام” و در شرکت های سهامی خاص، کلمه “خاص” بلافاصله بعد از اسم یا قبل از اسم شرکت اضافه می شود، به این منظور که نوع شرکت سهامی جهت مراجعه کنندگان مشخص باشد.
همچنین، در اسم شرکت باید عبارت مسئولیت محدود قید شود و اسم شرکت با اسم هیچیک از شرکاء همراه نباشد تا با شرکت تضامنی اشتباه نشود و برای شریک مسئولیت تضامنی نیز ایجاد نگردد.
جهت آشنایی بیشتر شما عزیزان، در ذیل به مهم ترین نکات انتخاب نام شرکت می پردازیم.
– دارای معنا و مطابق با فرهنگ اسلامی باشد.
– اسم شرکت باید سه سیلاب باشد.
– ریشه فارسی داشته باشد. واژگان انتخابی می بایست در لغت نامه دهخدا و یا در فرهنگ معین وجود داشته باشد.
– نام شرکت نباید قبلاً به ثبت رسیده باشد.
– در انتخاب نام شرکت حتما باید از اسم خاص استفاده شود .
– لاتین نباشد.
– از انتخاب اسامی مشهوره خود داری کنید.
– اگر نام شما نیاز به مجوز از سازمان هایی دارد حتما قبل از تعیین نام باید مجوز های لازم را اخذ نمایید.

اسامی غیرقابل تایید در ثبت نام شرکت
نام پیشنهادی اشخاص حقوقی (شرکت) در موارد زیر قابل تایید نمی باشد:
– نام هایی که در آن از اسامی، عناوین و اصطلاحات بیگانه و خارجی استفاده شده باشد.
– نام هایی که مخالف موازین شرعی، نظم عمومی و یا شامل واژه های بی معنا یا الفاظ قبیحه و مستهجن و خلاف اخلاق حسنه باشند مورد قبول نمی باشند.
– نام یا نام اختصاری یا حروفی که رسماً متعلق به دولت باشد از قبیل ایران، ملی، ملت، کشور، ناجا، مگر با ارائه مجوز از مقام صلاحیت دار دولتی.
– استفاده از عناوینی نظیر ایثارگران و شاهد و امثالهم که انحصاراً تحت نظارت سازمان محترم بنیاد شهید و امور ایثارگران است.
– نامی که قبلاً در اداره ثبت شرکت ها به ثبت رسیده باشد.
– نام هایی که اختصاص به تشکیلات دولتی و کشوری دارند.
– واژه هایی که به طرز گمراه کننده ای شبیه نام ثبت شده دیگری باشند، پذیرفته نمی شوند.
– چنانچه نام اشخاص حقیقی ثبت شده باشد نمی توان مشتق آن نام را برای یک نفر دیگر ثبت کرد.
– هنگامی که در یک نام پیشنهادی، ترکیبی از دو واژه فارسی، تداعی کننده یک واژه بیگانه باشد، امکان ثبت آن وجود ندارد.
– چنانچه تفاوت نام پیشنهادی با نام ثبت شده تنها در استفاده از پسوند جمع (نظیر ون، ین، ها و یا جمع مکسر) یا حذف آن باشد امکان ثبت آن وجود ندارد.
– چنانچه نام شخصیت حقوقی به صورت مقید ثبت شده باشد امکان انتخاب نام جدید مشتق از آن به صورت مطلق برای شخصیت حقوقی دیگر وجود ندارد.
– اضافه کردن اعداد به نام هایی که سابقه ثبت دارند پذیرفته نمی شود و در صورت استفاده اعداد در نام های جدید پیشنهادی باید نگارش آن ها به صورت حروفی باشد.
– از عنوان های دانشمندان و کاشفان در عصر حاضر انتخاب نشود.
– استفاده از اسامی شهرها و رنگ ها و اعداد در اسم شرکت مانعی ندارد اما این کلمات جزء اسم شرکت شمرده نمی شوند و اسم شرکت باید غیر از این کلمات شامل سه کلمه باشد.
– نام محل در اسم شرکت در صورتی مورد تایید اداره ثبت قرار می گیرد که شرکت حاضر در همان حوزه ثبتی به ثبت برسد.
– از اعداد بصورت ریاضی آن استفاده نشود، بلکه بصورت حروف نوشته شود .
– از حروف اول چند کلمه به عنوان اسم مخفف و یا ترکیبی از چند حرف استفاده نشود .
– برداشتن کلمات قبلی ثبت شده و افزودن عدد به آن مورد قبول نمی باشد.
– استفاده از کلمات قبلی ثبت شده و اضافه کردن یک کلمه توصیفی به آن مورد قبول نیست.
– اگر نام انتخابی با اضافه کردن یک پسوند یا پیشوند شبیه به کلمات ثبت شده قبلی باشد نام مورد قبول نیست.
– کلمه هایی که به شکلی باعث گمراهی و شباهت به اسامی دیگر که ثبت شده باشند مورد قبول نمی باشند.
– نامهای زیر نباید جزء اسامی مضاف به عناوین شرکت اضافه شود :
دکوراسیون، انتظام، نظام، نفت، پتروشیمی، دادگستر، بنیاد، سازمان، مرکز، بهزیست، بانک، بسیج، جهاد، آسانسور، آژانس، آزاده، تکنو، فامیلی، فیلتر، باور، میکروبرد، تست، استار، تک، مدرن، پیک، امنیت، کارواش، فانتزی، شهروند، اقتصاد، میهن، جوانان، ایمان، هدف، سپاه، تکنیک، دیتا، تک نو، تکنولوژی، اورست، مونتاژ، ونوس، دفتر، ایتال، بیو، کنترل، متریک، مترلژی و برای آپارتمان معادل آن = كاشانه، تکنیک و تکنو معادل آن = فن، تکنولــوژی معادل آن= فن آوری یا فن آوران، کلینیک معادل آن =درمانگاه، دکوراسیون معادل آن= آرایه، سیستم معادل آن= چرخه .
اضافه می شود، علاوه بر معیارهای تعیین شده، شایسته است نامی را انتخاب کنید که آوای مناسبی داشته باشد، دشواری در تلفظ نداشته باشد و ایجاد سردرگمی نکند. بدین منظور، متقاضیان عزیز می توانند با مشاورین فوق حرفه ای ثبت نیک تماس حاصل فرمایند.
کارشناسان ما، شما را در انتخاب نامی نیک و متمایز راهنمایی خواهند نمود.



:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : yasamin

 

یکی از انواع شرکت های پرمخاطب جهت ثبت و راه اندازی شرکت سهامی خاص است.شرکت سهامی خاص، شرکتی است که معمولاً به وسیله چند نفر اشخاص مشخصی که با هم توافق و تفاهم دارند و گاهی اوقات بین آن ها رابطه خویشاوندی نیز وجود دارد تشکیل می شود که در حقیقت تمام سرمایه آن بوسیله موسسین تامین می گردد. تعداد شرکا در این شرکت محدود می باشد و به این جهت شرکت سهامی خاص نامیده می شود.
در نام شرکت باید کلمه “خاص” قبل از ذکر نام شرکت و یا بعد از آن بلافاصله اضافه شود. مثلاً “شرکت سهامی خاص البرز” یا “شرکت البرز، سهامی خاص” عبارت شرکت سهامی باید در تمام نوشته ها و سربرگ های شرکت قید گردد.
مقررات مربوط به تشکیل شرکت سهامی خاص، ساده تر از شرکت سهامی عام می باشد. جهت آشنایی بیشتر شما عزیزان، در ذیل به نکات مهم تشکیل سهامی خاص می پردازیم.
1- در شرکت های سهامی خاص تشکیل مجمع عمومی موسس الزامی نیست و ارائه مدارک ذیل الذکر به مرجع ثبت شرکت ها کفایت می کند. (ماده 82 ل. ا. ق. ت)
2- جلب نظر کارشناس رسمی دادگستری برای تقویم آورده های غیرنقدی ضروری است و نمی توان آورده های غیرنقد را به مبلغی بیش از ارزیابی کارشناس قبول نمود. (ماده 82 ل . ا. ق. ت)
3- موسسین شرکت که همان سرمایه گذاران شرکت باشند، مدارک ذیل را به مرجع ثبت شرکت ها تسلیم می نمایند. ( ماده 20 ل. ا. ق. ت )
– اظهارنامه ثبت شرکت
– اساسنامه ای که به امضاء همه سهامداران رسیده باشد.
– اظهارنامه ای حاکی از تعهد همه سهام شرکت و تادیه تمام قسمت غیرنقدی سهام شرکت و شرح امتیازات و موجبات سهام ممتازه که باید به امضاء همه سهامداران رسیده باشد.
– گواهی بانکی مبنی بر تادیه قسمت نقدی سهام شرکت
– صورت جلسه ای دال بر انتخاب اولین مدیران و بازرس یا بازرسان که به امضاء همه سهامداران رسیده باشد.
– مدرکی دال بر قبول سمت توسط مدیران و بازرسان . این امر دال بر آن است که آنان با علم به تکالیف این سمت، عهده دار آن گردیده اند.
– نام روزنامه کثیرالانتشاری که تا اولین مجمع عمومی عادی سالانه شرکت، آگهی های شرکت در آن منتشر می گردد.
4- موسسین نسبت به کلیه اعمال و اقداماتی که به منظور تاسیس و ثبت شرکت انجام می دهند، مسئولیت تضامنی دارند چه شرکت تشکیل گردد و چه تشکیل نگردد . ( ماده 23 ل. ا. ق. ت )
توجه داشته باشید که در شرکت سهامی خاص تشکیل مجمع عمومی موسس الزامی نیست. سهام داران می توانند برای تشکیل شرکت، اقدام به برگزاری مجمع عمومی موسس نمایند یا آنکه بنابر ماده 20 ل. ا. ق. ت ، صرفاَ مدارک مذکور در آن ماده را که به امضاء تمام سهام داران رسیده است، به مرجع ثبت شرکت ها تقدیم دارند . بنابراین سهام داران می توانند برای تشکیل شرکت از یکی از دو روش ذیل استفاده کنند : ( م 20 ل. ا. ق. ت )
1- تشکیل مجمع عمومی موسس.
2- عدم تشکیل مجمع عمومی موسس و اکتفا به مدارک و صورت جلسه های مذکور در ماده 20 ل. ا. ق. ت که به امضاء تمام سهامداران رسیده باشد.

حداقل تعداد سهام داران برای تشکیل شرکت سهامی خاص :
– در شرکت های سهامی خاص حداقل سهامداران باید حداقل سه نفر باشند.
– اعضای هیئت مدیره شرکت سهامی خاص حداقل سه نفر می باشد.

سرمایه شرکت سهامی :
– حداقل سرمایه لازم برای تشکیل شرکت سهامی خاص 1 میلیون ریال است.
– سرمایه ممکن است نقدی یا غیرنقدی باشد. ( ماده 76 ل. ا. ق. ت )
– سرمایه غیرنقدی مانند ورقه اختراع، ملک ، ابزارآلات و دستگاه های صنعتی و … می باشد.
– در شرکت سهامی خاص اگر سرمایه نقدی باشد باید حداقل 35 درصد آن در ابتدای امر تادیه گردد و اگر بخشی از آن غیرنقد باشد باید تمام قسمت غیرنقدی در همان ابتدای تاسیس تادیه گردد.
– سرمایه شرکت منحصراَ توسط خود موسسین تامین می شود و حق صدور اعلامیه پذیره نویسی را ندارند.
– سرمایه باید شامل اوراق سهام باشد.
– استفاده از وجوهی که در حساب شرکت در شرف تاسیس است تا قبل ار ثبت شرکت در مرجع ثبت شرکت ها ممکن نیست. ( ماده 22 ل. ا. ق. ت )
سایر ویژگی های شرکت سهامی خاص :
1- شرکت سهامی خاص حق انتشار اوراق قرضه را ندارد.
2- طبق ماده ( 21 ل. ا. ق. ت ) شرکت های سهامی خاص، نمی توانند سهام خود را برای پذیره نویسی یا فروش در بورس اوراق بهادار یا توسط بانک ها عرضه نمایند و یا با انتشار آگهی و اطلاعیه یا هر نوع اقدام تبلیغاتی به فروش سهام خود مبادرت کنند، مگر این که به شرکت سهامی عام تبدیل شوند و از مقررات آن پبروی نمایند.
3- هر گاه به علل و موجباتی سرمایه شرکت از این مبلغ کمتر شود شرکاء باید آن را تامین نمایند و یا اینکه آن را تبدیل به شرکت تضامنی یا مسئولیت محدود بنمایند.
ثبت شرکت نیک
{ مجری ثبت انواع شرکت های تجاری }

شرکت سهامی خاص از تاریخی که مدیران و بازرسان در شرکت سهامی قبول سمت می نمایند، تشکیل می گردد. بنابراین تشکیل شرکت سهامی قبل از ثبت شرکت در اداره ثبت شرکت ها صورت می گیرد. ( ماده 17 ل. ا. ق. ت و بند 4 ماده 20 ل. ا. ق. ت )



:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : yasamin



شرکت سهامی ممکن است به دلایل مختلف به ثبت نرسد. این دلایل در رابطه با هر یک از دو شرکت سهامی عام و خاص متفاوت است. در مورد شرکت سهامی عام، عدم ثبت شرکت تا پیش از پذیره نویسی آثار حقوقی قابل بحثی را به علت محدود بودن آثار آن تنها به موسسین، به همراه ندارد. لکن پس از انجام پذیره نویسی، خواه مجمع عمومی موسس تشکیل گردد یا خیر، عدم تشکیل ( ثبت ) شرکت آثار خود را فراتر از رابطه موسسین نشان داده و پذیره نویسان نیز در تشکیل یا عدم تشکیل شرکت ذی نفع به شمار می روند. تشکیل نشدن شرکت سهامی عام ممکن است از عدم دعوت از مجمع موسس یا عدم حصول حد نصاب لازم برای انعقاد مجمع مزبور و یا به دست نیامدن حد نصاب قانونی لازم برای تصمیم گیری در جلسه مجمع ناشی گردد. حدوث هر یک از حالات گفته شده به تنهایی کافی است تا به عدم تشکیل و ثبت شرکت سهامی عام منجر گردد. جهات تشکیل نشدن شرکت به شرح بالا تنها ناظر به مجمع عمومی موسس است و ممکن است مجمع عمومی موسس مطابق مقررات قانونی از سوی موسسین دعوت و تشکیل گردیده و با رعایت تشریفات قانونی درباره وظایف خود اتخاذ تصمیم نموده باشد، لکن به علت اهمال شرکت ها ارائه نمایند و گذشت بیش از 6 ماه از تاریخ تسلیم اظهارنامه اولیه و استرداد وجوه پرداختی از سوی هر یک از موسسین و پذیره نویسان، شرکت هرگز به ثبت نرسد.
این وضعیت به روشنی در ماده 19 لایحه اصلاحی قاننون تجارت 1347 بدین شرح مقرر گردیده است :
” در صورتی که شرکت تا شش ماه از تاریخ تسلیم اظهارنامه مذکور در ماده 6 این قانون به ثبت نرسیده باشد به درخواست هر یک از موسسین یا پذیره نویسان مرجع ثبت شرکت ها که اظهارنامه به آن تسلیم شده است گواهینامه ای حاکی از عدم ثبت شرکت صادر و به بانکی که تعهد سهام و تادیه وجوه در آن به عمل آمده است ارسال می دارد تا موسسین و پذیره نویسان به بانک مراجعه و تعهدنامه و وجوه پرداختی خود را مسترد دارند. در این صورت هرگونه هزینه ای که برای تاسیس شرکت پرداخت یا تعهد شده باشد به عهده موسسین خواهد بود .”
نکته ای که در ماده بالا قابل تامل و در عین حال مثبت به نظر می رسد، پیش بینی حق مراجعه به مرجع ثبت شرکت ها برای درخواست صدور گواهی عدم ثبت شرکت پس از گذشت 6 ماه مقرر، نه فقط برای پذیره نویسان ، بلکه حتی برای موسسین است. دادن این امتیاز به طور مساوی به ویژه از این جهت قابل دفاع است که عدم تشکیل شرکت همیشه به کوتاهی و تقصیر موسسین برنمی گردد و مثلاَ ممکن است سرمایه مقرر پذیره نویسی نگردد یا مجمع عمومی موسس تشکیل نشود یا تشکیل شده ولی نتواند به تصمیم برسد، که در هر یک از این شرایط باید حق درخواست عدم تشکیل شرکت را برای همه سرمایه گذاران به رسمیت شناخت.
از سوی دیگر، به دلیل وجود تنها یک گروه سرمایه گذار در شرکت سهامی خاص که همگی موسسین ( یا بنا به گفته قانون سهامدار ) هستند، جهات عدم تاسیس و ثبت و آثار آن در این شرکت کاملاَ با شرکت سهامی عام تفاوت دارد.
در شرکت سهامی خاص، کافی است یکی از موسسین، از امضای اساسنامه ، اظهارنامه و … خودداری ورزد تا این امر باعث کاهش سهامداران به کمتر از سه عضو گردد و یا انصراف یکی از موسسین باعث شود به علت کمبود سرمایه یا هر ملاحظه دیگر، سایر موسسین نیز از تشکیل شرکت منصرف گردند و یا بعداَ هرگز اسناد به مرجع ثبت شرکت ها ارائه نگردد و یا ارائه گردد ولی به علت نقص، مرجع مزبور از موسسین اصلاح آن ها را بخواهد و رفع نقص نگردد، و هر یک از این دلایل موجب شود شرکت به ثبت نرسد.
در مورد شرکت سهامی خاص چون تفکیک میان سرمایه گذاران به دو گروه موسسین و پذیره نویسان وجود ندارد، قانون گذار برخلاف شرکت سهامی عام ضروری ندیده تا از تحمل هزینه و مسئولین آن سخن بگوید.
نکته دیگری که توجه به آن در بحث عدم تشکیل شرکت سهامی خاص ضروری به نظر می رسد، آن است که اگر از تاریخ تسلیم مدارک و صورتجلسات مذکور در ماده 20 لایحه اصلاحی قانون تجارت 1347 شش ماه سپری گردد و شرکت سهامی خاص به ثبت نرسد، آیا هر یک از موسسین می تواند از حق مذکور در ماده 19 استفاده نموده و از مرجع ثبت شرکت ها درخواست صدور گواهی عدم ثبت شرکت ها را بنماید ؟ در نگاه اول، مفاد ماده 19 و از جمله حق مذکور در آن همان گونه که از عبارت ” موسسین و پذیره نویسان ” نیز برمی آید، تنها بر شرکت سهامی عام حکومت دارد. این دیدگاه با ترتیب مکانی قرار گرفتن ماده مذکور که پیش از مقررات مربوط به شرکت سهامی خاص آمده نیز سازگاری دارد. از سوی دیگر، تحلیل بالا وضعیت شرکت های در شرف تاسیس سهامی خاصی که به ثبت نرسیده و یا نمی رسند را نامشخص رها می سازد. این امر باعث خواهد شد تا مبالغ واریزی به حساب شرکت در شرف تاسیس برای مدت زمان نامعلوم در بانک به زیان صاحبان سرمایه محبوس بماند. بر این اساس، تنها راه قانونی ممکن توسل به دادگاه ذی صلاح و طی تشریفات قضایی معمولاَ طولانی و هزینه بر خواهد بود. بر اساس همان تحلیل اداره ثبت شرکت ها در مورد عدم ثبت شرکت سهامی خاص ظرف 6 ماه، موضعی متفاوت از عدم ثبت شرکت سهامی عام اتخاذ نموده، و عملاَ از دخالت در این خصوص خودداری می ورزد. در نتیجه، بانک مربوط نیز استرداد وجوه را منوط به توافق همه سرمایه گذاران ( سهامداران ) و یا رای دادگاه می داند.



:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : yasamin

قانون تجارت در حکمی که امکان توافق خلاف آن از سوی شرکا یا پیش بینی مقرره ای مغایر در اساسنامه تجویز نگردیده، واگذاری سهم الشرکه در شرکت بامسئولیت محدود را با رعایت دو شرط امکان پذیر دانسته است. شرط اول عبارت از لزوم تنظیم سند رسمی است. به موجب ماده 103 قانون تجارت 1311 :

” انتقال سهم الشرکه به عمل نخواهد آمد مگر به موجب سند رسمی “.
ممکن است گفته شود که مامورین اداره ثبت شرکت ها مشمول توصیف مذکور در ماده 1287 قانون مدنی بوده و لذا در صورت گواهی انتقال سهم الشرکه توسط مرجع مزبور، این واگذاری به منزله انتقال با سند رسمی است. در گذشته، انتقال سهم الشرکه شرکت بامسئولیت محدود منعکس در صورتجلسه مجمع شرکا که در اداره ثبت شرکت ها به ثبت رسیده بود، از سوی آن اداره واگذاری معتبر تلقی می شد. لکن به دلیل مشکلات قانونی بعدی، به ویژه در صورت طرح موضوع در مراجع قضایی، مرجع ثبت شرکت ها در حال حاضر از پذیرش و ثبت چنین رعایت حکم ماده 103 فاقد اثر قانونی است. علاوه بر لزوم رعایت شرط انتقال سهم الشرکه به موجب سند رسمی، رضایت دارندگان اکثریت معینی از سهم الشرکه به همراه اکثریت عددی ایشان نیز باید به دست آید. مطابق بخش آخر ماده 102 قانون تجارت 1311 :
” … سهم الشرکه را نمی توان منتقل به غیر نمود مگر با رضایت عده ای از شرکا که لااقل سه ربع سرمایه متعلق به آن ها بوده و اکثریت عددی نیز داشته باشد . ”
درباره آمره بودن حکم مزبور هیچ گونه تردیدی وجود ندارد. لیکن، راجع به اشخاص موضوع مقرره مزبور، این ابهام وجود دارد که آیا عبارت ” نمی توان به غیر منتقل نمود ” ناظر به غیر شرکای شرکت است یا هر شخصی به جز شریک واگذارنده را در برمی گیرد. بیشتر حقوقدانان بر این باورند که ” چون مقررات بالا مخصوص انتقال به غیر است انتقال سهم الشرکه بین شرکا محتاج به تشریفات بالا نیست و آزاد ” و بلااشکال دانسته شده است. دیدگاه بالا مبتنی بر این استدلال است که شرکت بامسئولیت محدود بیشتر میان اشخاص دارای پیوند های خانوادگی تشکیل می گردد و در نتیجه انتقال سرمایه میان شرکا را نباید مصداق واگذاری به غیر به شمار آورد.
از دیدگاه دیگری که از پشتیبانی اندکی در میان حقوقدانان بهره مند است، واژه ” غیر ” در مقرره قانونی مورد بحث، اعم از شرکا و اشخاص خارج محسوب می گردد. چرا که ” اولاَ کلمه غیر اعم است از شرکا و اشخاص خارج، ثانیاَ همان فلسفه که شرکای شرکت را مجاز می نماید با هر کس که نخواهد شریک نگردد، ممکن است در مواردی پیش بیاید که شرکا نخواهند شریکی بیش از سهمی که دارد، سهیم شود که با نفوذ خود شرکت را به طرف خود بکشاند “.
از نقطه نظر لغوی، ” غیر ” می تواند شامل هر شخصی به جز شخص شریک انتقال دهنده باشد. به دیگر سخن ، با کاربرد واژه ” غیر ” ، قانون گذار نظر به اصل انتقال داشته بدون آنکه در مقام تفکیک شرکا از غیر شرکا بوده باشد. از جهت فلسفه محدودیت اعمال شده نیز می توان به نقطه مشترک با تحلیل معنای لغوی واژه مورد بحث نایل گردید. زیرا اینکه گفته شود ” غیر ” به هر شخص به جز شرکا اطلاق می گردد، در نگاه اول پذیرفتنی می نماید، لکن واگذاری سهم الشرکه میان دو شریک شرکت نیز حقوق و جایگاه دیگر شرکا را تحت تاثیر قرار می دهد. برای مثال، چنانچه شرکت دارای 5 شریک با سهم الشرکه مساوی باشد و دو شریک کل سرمایه خود را به یکی از سه عضو باقی مانده واگذار نمایند، این امر منجر به افزایش سهم الشرکه شریک منتقل الیه به 60% کل سرمایه شرکت گشته و جایگاه شریک اخیر در برابر دو شریک دیگر در تصمیم گیری و اداره شرکت ، به موقعیتی غالب بدل خواهد ساخت. چنین وضعیتی تعاول رابطه میان شرکا را به هم زده و به شریک منتقل الیه اقتداری اعطا خواهد نمود که ممکن است مطلوب دو شریک دیگر نبوده و برخلاف خواست و رضایت آن ها باشد. بنابراین، در مثال اخیر غیر به مفهوم دوم، یعنی شرکا و غیر شرکا قابلیت پذیرش بیشتر می یابد.
با این حال ، با توجه به اینکه از دید نگارنده، شرکت بامسئولیت محدود در زمره شرکت های سرمایه محسوب می گردد و بایستی برخی محدودیت های موجود در این شرکت و به ویژه در ارتباط با نقل و انتقال سرمایه برطرف و یا تعدیل شود و نیز با توجه به سختگیرانه بودن تشریفات انتقال سهم الشرکه، و همچنین دو پهلو بودن عبارت مورد بحث بهتر است دیدگاه اکثریت یعنی تفسیر ” غیر ” به اشخاص ثالث از سوی حقوقدانان و محاکم پذیرفته و اعمال شود.
نکته دیگری که آثار عملی قابل توجهی نه تنها نسبت به شرکت – شرکا بلکه در رابطه با اشخاص ثالث در پی دارد ، تحلیل اثر نقض حکم مزبور است. در صورتی که یکی از شرکا سهم الشرکه خود را بدون رضایت اکثریت شرکا به شخص سومی واگذار نماید، وضعیت انتقال گیرنده در شرکت چگونه خواهد بود ؟ به دیگر سخن ، آیا چنین انتقال گیرنده ای می تواند از مزایای قانونی معامله انجام شده استفاده کند ؟ پاسخ به این پرسش بسته به تحلیل حقوقی اعتبار معامله انجام شده و همچنین نقشی است که اداره ثبت اسناد و دفاتر اسناد رسمی ایفا می نمایند.
اگرچه قانون تجارت به روشنی، ضمانت اجرای حکم ممنوعیت یادشده را بیان نداشته، لکن مطابق قواعد حقوقی پیامد زیر پانهادن این حکم باید بی اعتباری عمل حقوقی در معنای عدم نفوذ آن باشد. چرا که رضایت مذکور در ماده 102 قانون تجارت، حقی است که منحصراَ از آن شرکای شرکت بوده و ابراز آن پیش و یا پس از انجام معامله به شکل تنفیذ، اثر یکسان دارد. در نتیجه، با تنفیذ معامله، کلیه آثار یک عمل حقوقی صحیح بر آن بار خواهد گردید. حال اگر اکثریت شرکا واگذاری سهم الشرکه را مورد تایید قرار ندهند، تکلیف معامله و حقوق طرفین چه خواهد شد ؟
در پاسخ به این پرسش، میان حقوقدانان هم سخنی به چشم نمی خورد . از دید برخی ” چون ماده 102 قانون تجارت دارای خصیصه نظم عمومی است، چاره ای نیست جز اینکه بپذیریم در انتقال سهم الشرکه باید مفاد این ماده رعایت شود والا فاقد هرگونه اثری خواهد بود “. بر پایه این دیدگاه، ” انتقال بدون رعایت ماده 102 قانون تجارت ، مطلقاَ باطل است “. چرا که ویژگی مزبور از چنان پیوندی با نظم عمومی برخوردار است که حتی تعیین نه تنها اکثریت کمتر، بلکه اکثریت بالاتر در اساسنامه نیز خلاف قانون شمرده شده است. از دید برخی دیگر، که با قواعد حقوقی و نیز مقرره مورد بحث همخوانی دارد ، اگرچه ” ماده 102 امری است ” ، لکن این بدان معناست که ” شرکا می توانند اکثریت مزبور در ماده 102 را زیادتر نمایند، ولی نمی توانند آن را تقلیل دهند . ”
با ملاحظه دو دیگاه بالا، با فرض آمره بودن مقرره مزبور، اولاَ ، حکم بطلان به عنوان ضمانت اجرای حکم ماده 102، قابل قبول به نظر نمی رسد . چرا که چنین برداشتی از مقررات ماده 102 با ظاهر و مفهوم آن مقرره و سازگاری ندارد. مهم تر از آن، حکم بطلان مشکلات و عوارض بسیاری را در روابط حقوقی شرکا و شرکت با یکدیگر و اشخاص ثالث پدید خواهد آورد، که از دید مصلحت اجتماعی باید از آن ها پرهیز نمود. بنابراین، ضمانت اجرای حکم ماده 102 را باید قابلیت ابطال دانست.

نمونه صورتجلسه نقل و انتقال سهم الشرکه در شرکت ……………. با مسئولیت محدود
نام شرکت : ………………………
شماره ثبت : ……………………..
سرمایه ثبت شده : ……………….
مجمع عمومی فوق العاده شرکت ……………… با مسئولیت محدود در ساعت ………………… مورخ ……………… با حضور اکثریت / کلیه شرکاء در محل شرکت تشکیل و نسبت به نقل و انتقال سهم الشرکه اتخاذ تصمیم گردید.
1. آقای / خانم …………………. سهم الشرکه خود به مبلغ …………………. ریال را به آقای / خانم ……………. فرزند ……………… به شماره شناسنامه ………………. منتقل نموده و از شرکت خارج شد و دیگر هیچگونه حق و سمتی در شرکت ندارد.
2. آقای / خانم …………………… سهم الشرکه خود به مبلغ ………………. ریال را به آقای / خانم ………………. فرزند …………………………. به شماره شناسنامه …………………… منتقل نموده و از شرکت خارج شد و دیگر هیچگونه حق و سمتی در شرکت ندارد.
3. به آقای / خانم ……………….. وکالت داده شد تا ضمن مراجعه به اداره ثبت شرکت ها نسبت به تسلیم و ثبت صورتجلسه اقدام و هزینه های قانونی را پرداخت و ذیل دفاتر ثبت را امضاء کند.
ردیف نام و نام خانوادگی شریک میزان سهم الشرکه امضاء
1 …………………… …………….. …..
2 …………………. ……………. ……
3 ………………. . ………….. …..
4 ……………….. …………. ……..



:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : yasamin


همان طور که می دانیم، مدیران علاوه بر جایگاه و سمتی که به عنوان اداره کننده شرکت و مجری مصوبات مجامع و مقررات قانون و اساسنامه دارا هستند، از سمت و عنوان اولین نیز در مقابل شرکت و منافع جمعی سهامداران برخوردارند. مسئولیت مدیران از جهت کیفری به دو اعتبار قابل بررسی هستند :

الف) مسئولیت کیفری مشمول قوانین جزایی : اعمال مدیر مشمول مقررات قانون مجازات اسلامی و سایر قوانین جزایی است بدون آنکه به روشنی مقرره خاصی از قانون تجارت یا لایحه اصلاحی آن را بتوان بر عمل مدیر مورد نظر اعمال نمود. جرایمی مانند خیانت در امانت ، سرقت اسناد و اموال شرکت ، جعل و استفاده از سند مجعول و … عناوینی هستند که مقررات قانون مجازات بر آن ها حکومت دارد.
ب) مسئولیت کیفری مطابق مقررات لایحه اصلاحی قانون تجارت 1347 که در فصل اول لایحه ( مواد 243 تا 269 لایحه مزبور ) بیان شده است. برخی از این مسئولیت ها ناشی از قصور در انجام وظایف مدیران است. برای مثال مطابق بند 1 ماده 246 در صورتی که مدیران ظرف مهلت قانونی، بخش پرداخت نشده مبلغ اسمی سهام را مطالبه نکنند و یا دو ماه قبل از پایان مهلت مزبور مجمع عمومی فوق العاده را جهت تقلیل سرمایه شرکت تا میزان مبلغ پرداخت شده دعوت ننمایند، به حبس از 2 تا 6 ماه یا به جزای نقدی از سی هزار تا سیصد هزار یا هر دو محکوم می شوند. در این جا بدون نیاز به اثبات وجود سوء نیت و صرفاَ با تحقق عنصر مادی، بزه مورد نظر قانون گذار محقق می گردد.
در حالی که در برخی دیگر از مقررات وجود سوء نیت ضروری است. مثلاَ مطابق بند 1 ماده 243 هر کس که عالماَ یا عامداَ و برخلاف واقع پذیره نویسی سهام را تصدیق کند و یا برخلاف مقررات این قانون اعلامیه پذیره نویسی منتشر نماید و یا … به حبس از سه ماه تا دو سال یا جزای نقدی از بیست تا دویست هزار ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.
همان گونه که ملاحظه می شود در بند اخیر و برخلاف مفاد بند 1 ماده 246 عنصر معنوی و سوء نیت جهت تحقق جرم مذکور ضروری است.
در میان مواد قانونی ناظر به مسئولیت کیفری مدیران، ماده 258 و به ویژه بندهای 3 و 4 از اهمیت خاصی برخوردار هستند. چرا که کلیه عناصر متشکله جرم مطابق قانون جزا و نیز نفع شخصی در عناوین ذکر شده به چشم می خورد.
به موجب بند 3 ماده مزبور : ” رئیس و اعضای هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت که اموال یا اعتبارات شرکت یا موسسه دیگری که خود به طور مستقیم یا غیرمستقیم در آن ذی نفع هستند مورد استفاده قرار دهند “. مشمول مجازات مقرره در صدر ماده یعنی حبس از یک سال تا سه سال محکوم خواهند شد.
در بند 4 ماده 258 مفاد ماده 3 بالا تکرار شده است. معذلک عمل ارتکابی نه سوء استفاده از ” اموال و اعتبارات ” ، بلکه سوء استفاده از ” اختیارات ” است.
در مقایسه با سایر مقررات جزایی ناظر بر مدیران مقرر در لایحه اصلاحی، در ماده 258 اولاَ ، مجازات سنگین حبس از یک تا سه سال پیش بینی گردیده و ثانیاَ ، برای قاضی حق انتخاب میات مجازات جزای نقدی و حبس منظور نگردیده است.
چرا که اعمال ارتکابی مذکور بندهای 3 و 4 مرقوم روشن ترین مصادیق سوء استفاده و خیانت در امانت و در مغایرت آشکار با ماهیت جایگاهی است که مدیران شرکت به عنوان امین دارا هستند.
گفتنی است که در دیگر نظام های حقوقی علاوه بر جزای نقدی و زندان، محرومیت های اجتماعی و به ویژه سلب صلاحیت مدیریت شرکای تجاری نیز مقرر شده است. در حقوق انگلستان محرومیت گفته شده دارای سابقه طولانی بوده و قانونی نیز در سال 1986 با عنوان ” قانون سلب صلاحیت از مدیران شرکت ها ” از تصویب مجلس آن کشور گذشت.
در لایحه اصلاحی قانون تجارت 1384 با توجه به اثرگذاری این مجازات و بهره گیری از تجربه سودمند دیگر نظام های حقوقی، تلاش گردیده تا کیفر مزبور جایگزین زندان گردد.
در پایان، شایان ذکر است که در حقوق دیگر کشورها و از جمله انگلستان و امریکا، در کنار مجازات های کیفری و مسئولیت های مدنی برای مدیران شرکت ها ، راهکارهای حمایتی و از جمله بیمه مسئولیت پیش بینی شده است.



:: بازدید از این مطلب : 18
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : yasamin

علاوه بر افراد در جامعه، اشخاص دیگری هم یافت می شوند که به فعالیت می پردازند. مانند گروه ها ، جمعیت ها ، موسسات ، سازمان ها و … به این نوع اشخاص اشخاص حقوقی می گویند. این ها وجود طبیعی ندارند و دارای وجود فرضی و اعتباری می باشند. شخص حقوقی مولود اجتماعی است که به تجویز قانون و از اجتماع دو یا چند شخص حقیقی ایجاد می شود.

این اشخاص دارای حقوق تکالیف و اموالی هستند که به طور کلی از اموال و وحقوق و دارایی افرادی که آن را تشکیل می دهند جداست. و دارای کلیه حقوق و تکالیفی می باشند که قانون برای اشخاص حقیقی شناخته است مگر آن چه که ملازمه با طبیعت و فطرت و سرشت انسانی دارد و مختص انسان است مانند حقوق و وظایف ابوت و نبوت.
اشخاص حقوقی مانند اشخاص حقیقی ایجاد می شوند، زندگی می کنند و روزی حیاتشان خاتمه می یابد، ایجادشان تشکیل و ثبت آن ها، زندگیشان فعالیت آن ها و مرگشان زمان انحلال آن ها می باشد.
اشخاص حقوقی دارای ویژگی ها و خصوصیاتی می باشد که به بررسی هر یک از آن ها می پردازیم :

نام شخص حقوقی
همان طور که اشخاص حقیقی دارای نام هستند، اشخاص حقوقی هم دارای نام می باشند. در قانون تجارت انتخاب نام برای اشخاص حقوقی به صراحت بیان نگردیده اما در بند ( 1 ) از مواد 7 و 8 و 9 لایحه اصلاحی نام شرکت به عنوان اولین اطلاعی که باید در مدارک مربوط به شرکت قید شود آمده است در مواد 116 و 141 و 183 ق. ت نیز در مورد شرکت ها مقرر کرده باید تحت نام مخصوص تشکیل گردند.
نام شرکت لزوماَ نام تجاری آن نیست ولی چون تحت آن نام تجارت می کند، نام شرکت معمولاَ نام تجاری آن نیز هست و از این نظر دارای ارزش اقتصادی و قسمتی از دارایی شرکت می باشد.

دارایی شخص حقوقی
در نتیجه وجود شخصیت حقوقی، شرکت های بازرگانی دارای اموال و دارایی و درآمد مستقل می شوند. سهم الشرکه ای که شرکا در شرکت می گذارند از مالکیت آن ها خارج می گردد و جزء اموال شرکت می گردد.
از این استقلال دارایی شرکت نتایجی حاصل می گردد از جمله :
1- طلبکاران شرکا حق مراجعه به شرکت را ندارند و بالعکس طلبکاران شرکا حق مراجعه به شرکا را ندارند مگر در مواردی از شرکت ها که قانون تصریح نموده است.
2- شرکا حق عینی بر اموال شرکت ندارند و تنها حق دینی است که بر روی سهام و دارایی شرکت دارند. دارایی شرکت وثیقه تعهدات شرکت است.

اقامتگاه شخص حقوقی
شخصیت حقوقی دارای اقامتگاه مستقلی غیر از اقامتگاه شرکا است در قانون تجارت در این زمینه در ماده 590 ق. ت آمده است که ” اقامتگاه شخص حقوقی محلی است که اداره شخص حقوقی در آنجاست ” منظور از اداره : محلی است که در آن جا نهادهای تصمیم گیرنده و اداره کننده شرکت انجام وظیفه می کنند.
در قسمت آخر ماده 1002 قانون مدنی بیان می دارد : اقامتگاه اشخاص حقوقی مرکز عملیات آن ها خواهد بود. در مورد شرکت های تجاری که محل اداره و مرکز عملیات آن ها یکی است مشکلی پیش نمی آید اما فرض کنیم یک شرکت راهسازی در تهران می باشد در حالی که تبریز مشغول یک عملیات راهسازی می باشد در این صورت مطابق قانون تجارت اقامتگاه شرکت در تهران و مطابق قانون مدنی تبریز می باشد. در مورد حل این تعارض عده ای معتقدند که قانون تجارت را نقض نموده و عده ای دیگر هر دو را در حقیقت یکی می دانند.

تابعیت شخص حقوقی
همان طور که شخص طبیعی دارای تابعیت معین می باشد شخص حقوقی هم دارای تابعیت مشخصی است. تابعیت رابطه سیاسی و معنوی است که فردی را به حکومت و یا دولتی مرتبط نماید.
برابر ماده 1 قانون ثبت شرکت ها 11 / 3 / 1310 ، هر شرکتی که در ایران تشکیل و مرکز اصلی آن ایران باشد، ایرانی محسوب می شود. مطابق این ماده برای اینکه شرکتی ایرانی محسوب شود دو ملاک لازم است : 1- در ایران تشکیل گردد 2- مرکز اصلی آن ایران باشد. از طرف دیگر در ماده 591 ق. ت آمده است : اشخاص حقوقی تابعیت مملکتی را دارند که اقامتگاه شخص حقوقی در آن مملکت باشد و مطابق آن اگر شرکتی به عنوان مثال در فرانسه تشکیل شده اما مرکز اصلی آن در ایران باشد ایرانی محسوب است.
در حل تعارض این دو ماده عده ای گفته اند که چون تصویب قانون تجارت موخر از تصویب تا قانون ثبت شرکت ها است آن را نسخ کرده است و عده ای دیگر معتقدند که قانون ثبت شرکت ها خاص می باشد و قانون تجارت عام و در این جا خاص مقدم عام موخر را تخصیص می زند که به نظر می رسد نظر دوم به واقعیت نزدیک تر باشد.

اهلیت شخص حقوقی
اشخاص حقوقی مانند اشخاص حقیقی دارای اهلیت تمتع و استیفا بوده و از حقوق و تکالیف مخصوص خود بهره مند هستند و می تواند حقوق خود را اعمال نمایند.
ولی این اهلیت اشخاص حقوقی نامحدود نمی باشد. به عنوان مثال برای شرکت های تجاری راجع به معاملات بازرگانی تصولاَ محدودیتی وجود ندارد. اما این معاملات باید حتماَ در محدوده موضوع شرکت که در اساسنامه قید شده است باشد و خارج از حد و موضوع شرکت مدیران مجاز به معامله نیستند. از طرف دیگر نمایندگان مجاز شرکت ها در حدود اختیارات و موضوع اساسنامه حق همه گونه تعهدات را دارند اما برای تعهدات خارج از این ها هیچ مجوزی ندارند. پس تعهدات شرکت از یک طرف محدود به موضوع شرکت و از طرف دیگر محدود به اختیارات مدیران می باشد.



:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : yasamin



سازمان غیردولتی، به تشکل هایی اطلاق می شود که گروهی از اشخاص حقیقی یا حقوقی غیرحکومتی به صورت داوطلبانه با رعایت مقررات مربوط تاسیس شده و دارای اهداف غیرانتفاعی و غیرسیاسی می باشد. در واقع، به موجب تبصره 2 آیین نامه اجرایی تاسیس و فعالیت سازمان های غیردولتی، واژه “غیردولتی” به این معناست که دستگاه های حکومتی در تاسیس و اداره سازمان دخالت نداشته باشند. مشارکت مقامات و کارکنان دولتی در تاسیس و اداره سازمان، در صورتی که خارج از عنوان و سمت دولتی آنان باشد، مانع وصف غیردولتی سازمان نخواهد بود.

هزینه های سازمان از منابع زیر تامین می شود :
الف) هدیه ،اعانه و هبه اشخاص حقیقی و حقوقی اعم از داخلی و خارجی و دولتی و غیردولتی.
ب) وقف و حبس
پ) وجوه حاصل از فعالیت های انجام شده در چارچوب موضوع فعالیت، اهداف و اساسنامه سازمان و آیین نامه نامبرده
ت) حق عضویت در سازمان

شرایط اعضای هیات موسس
هیات موسس باید دارای حداقل پنج عضو باشد.
هیات موسس باید دارای شرایط ذیل باشند :
– داشتن هیجده سال تمام
– تابعیت ایرانی
– دارا بودن صلاحیت تخصصی حداقل دو نفر از موسسات در خصوص موضوع فعالیت سازمان
– عدم عضویت در گروه هایی که بر اساس رای دادگاه صالح محارب و معاند شناخته شده اند
– نداشتن محکومیت موثر کیفری به نحوی که موجب محرومیت از حقوق اجتماعی شود.

مدارک مورد نیاز جهت دریافت پروانه سازمان های غیردولتی
1- فرم تقاضانامه تکمیل شده
2- کپی مدارک هویتی هیات موسس
3- اساسنامه سازمان
4- اولین صورتجلسه هبات موسس
اساسنامه سازمان باید حاوی موارد ذیل باشد :
اهداف سازمان ، موضوع فعالیت ، مدت فعالیت ، مرکز اصلی فعالیت ، نحوه ایجاد شعب ، ارکان و تشکیلات سازمان ، نحوه انتخاب، شرح وظایف و اختیارات و مسئولیت های آن ها ، صاحبان امضاهای مجاز، شرایط پذیرش عضو ، منابع تامین درآمد و دارایی، نحوه تغییر و تجدید نظر در اساسنامه ، نحوه انحلال ، مشخص ساختن وضعیت دارایی ها پس از انحلال و تعیین محدوده جغرافیایی فعالیت سازمان
نکته : اساسنامه و فعالیت های سازمان نباید مغایر با اصول قانون اساسی باشد.
– اساسنامه سازمان باید بر رای گیری آزاد از تمام اعضا برای انتخاب مدیران و همچنین نحوه تغییر مدیران و دوره تصدی آن ها و نیز تصمیمات اساسی در ایجاد هرگونه تغییر و تاثیرگذاری تصریح کند.
– در اساسنامه سازمان باید به صراحت، نحوه ارائه گزارش های عملکرد اجرایی و مالی سازمان به اعضای خود و نیز بازرسی و حسابرسی سازمان مشخص شود.
– چنانچه مدت فعالیت سازمان در اساسنامه به صورت محدود قید شده باشد، پس از انقضای آن و عدم تمدید بر اساس مقررات آیین نامه نامبرده سازمان خود به خود منحل می گردد.
لازم به توضیح است، سازمان مکلف است هر گونه تغییرات در مفاد اساسنامه ، هیات مدیره، هیات امنا و نشانی را به مرجع صدور پروانه مربوط اطلاع دهد. در صورت اعلام عدم مغایرت تغییرات با مقررات آیین نامه نامبرده از سوی مراجع ذیربط، سازمان مکلف است وفق آیین نامه ثبت، نسبت به ثبت در اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری و درج در روزنامه رسمی اقدام نماید.
انحلال سازمان اعم از اختیاری و قهری، بر اساس مفاد ذیربط آیین نامه ثبت تشکیلات و وموسسات غیرتجاری- مصوب 1337 با اصلاحات بعدی – انجام می گیرد.



:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 مهر 1398 | نظرات ()