نوشته شده توسط : yasamin

خرم آباد بیست و دومین شهر پر جمعیت ایران و مرکز استان لرستان است. این شهر در میان دره های زاگرس قرار دارد. دره خرم آباد دارای چشمه های آب و هوایی دلپذیر می باشد وموقعیت طبیعی ممتاز و مواهب خدادادی در این دره سبب سکونت انسان های اولیه در غارهای پنجگانه پیش از تاریخ شده است. فاصله خرم آباد تا تهران 490 کیلومتر است و به دلیل قرار گرفتن در مسیر تهران-جنوب دارای اهمیت ارتباطی و راهبردی است،همچنین چشمه ها، سرآب های فراوان، دریاچه دل انگیز کیو در مرکز شهر و موقعیت ارتباطی آن در گذشته به عنوان راه مواصلاتی غرب به جنوب، این شهر را در زمره یکی از شهرهای توریستی و زیبای ایران قرار داده است.

اهمیت این شهر علاوه بر موقعیت استراتژیک آن به عنوان پل ارتباطی شمال به جنوب به آثار تاریخی و ماقبل تاریخ موجود در این شهرستان باز می گردد.
در این مقاله برآنیم تا به تشریح کلیه مطالب مرتبط با ثبت شرکت در خرم آباد بپردازیم.
• شرکت تجاری چیست؟
شرکت از اجتماع 2 یا چند شریک یا سهامدار و یا موسس که دارای هدف مشترکی برای رسیدن به یک هدف واحد تشکیل می شود گفته می شود، شرکا یا سهامداران هر شرکت می توانند شخصیت های حقیقی یا حقوقی باشند.هر شرکت دارای یک هدف یا خط مشی می باشد که توسط شخصیت های حقیقی و حقوقی (شرکا یا سهامداران) تعیین می شود.اصولاَ این خط مشی در چارچوبی به نام اساسنامه که دارای مفاد مختلفی می باشد تشکیل می شود.
برای انجام هر گونه فعالیت تجاری و غیر تجاری منظم و سازماندهی شده می توان از طریق ثبت یک شرکت و یا موسسه اقدام نمود و از مزایایی که قانون برای شرکت های ثبت شده در نظر گرفته شده است استفاده نمود.
• مزایای ثبت شرکت عبارت است از :
_جلب اعتماد شخص یا شرکت طرف قرارداد به جهت گستردگی سطح تعهد شرکت ها نسبت به بدهی ها
_حمایت های قانونی ازاشخاص حقوقی
_اخذ و اعطای نمایندگی رسمی شرکت
_رسمیت پیدا کردن فعالیت از طریق ثبت شرکت
_ایجاد فرصت حضور در مناقصات و مزایدات
_ثبت رسمی کلیه سوابق شرکت و قابلیت استناد به آن در صورت لزوم
_امکان استفاده از تسهیلات مالی و اعتباری از بانک های خصوصی و دولتی و موسسات مالی و اعتباری
• انواع شرکت های قابل ثبت
در قانون تجارت 7 دسته شرکت (شرکت سهامی، شرکت با مسئولیت محدود،شرکت تضامنی، شرکت مختلط سهامی، شرکت مختلط غیر سهامی، شرکت نسبی، شرکت تعاونی تولید و مصرف) تعریف گردیده که هر یک خاصیت ها و خصلت های خود را در قانون تجارت دارند؛از این بین دو شرکت سهامی خاص و شرکت با مسئولیت محدود با استقبال بیشتری مواجه شده اند. در ادامه، شرایط ثبت هر یک از این شرکت ها بررسی می شود.
• شرکت سهامی خاص: شرکت سهامی خاص شرکتی است بازرگانی که تمام سرمایه آن منحصرا تامین گردیده و سرمایه آن به سهام تقسیم شده و مسئولیت صاحبان سهام محدود به ملاغ اسمی سهام آنهاست. وتعداد سهامداران نباید از سه نفر کمتر باشد.عنوان شرکت سهامی باید قبل از نام شرکت یا بعد از آن بدون فاصله با نام شرکت به طور روشن و خوانا قید شود.
• شرایط ثبت شرکت در خرم آباد سهامی خاص:
– حداقل 3نفر عضو به همراه 2 نفر بازرس(بازرسین نباید از اعضا باشند.)
– حداقل سرمایه 1000.000 ریال
– حداقل 35درصد سرمایه نقدا پرداخت شود
• مدارک ثبت شرکت در خرم آباد سهامی خاص:
– کپی شناسنامه و کارت ملی برابر اصل شده همه اعضا و اعضای هیات مدیره و شرکا
– اخذ و ارائه عدم سوء پیشینه کیفری برای همه اعضای شرکت
– اخذ مجوزهای مورد نیاز در صورت مجوزی بودن موضوع
– امضای اقرارنامه توسط همه اعضای شرکت
– دوبرگ صورتجلسه اولین جلسه هیات مدیره و صورتجلسه مجمع موسسین
– دو نسخه شرکتنامه، تقاضانامه، اساسنامه شرکت که به امضای همه اعضای شرکت رسیده باشد
• شرکت با مسئولیت محدود:
شرکتی است که بین دو یا چند نفر برای امور تجاری تشکیل شده و هر یک از شرکاء بدون اینکه سرمایه به سهامی یا قطعات سهام تقسیم شده باشد،فقط تا میزان سرمایه خود در شرکت مسئول قروض و تعهدات شرکت است .در نام شرکت باید عبارت “با مسئولیت محدود “قید شود.
• شرایط ثبت شرکت در خرم آباد با مسئولیت محدود:
– وجود حداقل 2 نفر عضو
– مبلغ 100.000تومان سرمایه اولیه
– تعهد با پرداخت کل سرمایه
• مدارک ثبت شرکت در خرم آباد با مسئولیت محدود:
– تصویر شناسنامه و کارت ملی سایر اعضا
– اصل گواهی عدم سوء پیشینه کیفری تهیه شده از مراکز پلیس +10
– اقرارنامه امضا شده
– مجوز در صورت نیاز موضوع به مجوز
• به چه کسانی اجازه ثبت شرکت داده می شود؟
همانطور که می دانید هر کشور ویژگی های خاص خود را دارد و جهت ثبت شرکت باید طبق قوانین همان کشور فعالیت کرد. به موجب قوانین ایران :
_تمام افراد حقیقی و حقوقی می توانند در ایران به ثبت شرکت اقدام نمایند که البته این افراد می توانند خارجی یا ایرانی باشند.
_اگر فردی دارای سوء پیشینه باشد مانعی برای ثبت شرکت سر راه خود نمی بیند.اما این فرد نمی تواند بعد از ثبت شرکت در میان اعضای هیات مدیره، مدیر عامل و یا بازرس باشد.
_افراد غیر ایرانی می توانند به راحتی بدون شریک ایرانی در ایران شرکت ثبت کنند و مالکیت صد درصدی این شرکت را برعهده بگیرند.
• اقداماتی که برای ثبت یک شرکت باید انجام دهید به قرار زیر است.

در ابتدا شریک خوب پیدا کنید.
.
مدارک را از طریق پست ارسال نمایید و بارکد پستی را در سامانه درج کنید.
پس از طی مراحل فوق، در صورت عدم نقص و ایراد در مدارک ارسالی، اداره ثبت شرکت ها با درخواست ثبت شرکت مورد نظر موافقت نموده و نسبت به صدور آگهی اقدام می نماید که در این صورت می بایست شخص متقاضی یا وکیل ثبت شرکت برای اخذ مدارک ثبتی و امضاء ذیل دفاتر به اداره مراجعه نماید.
بعد از تایید تمام مدارک، باید آگهی ثبت شرکت را در روزنامه رسمی چاپ کنید.



:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : yasamin

 انواع نام در علوم و فنون مختلف، یکسان نیست. از منظر حقوق تجارت می توان نام را به انواع ذیل تقسیم نمود :

_ نام خود تاجر و نام محصولات تاجر، دارای آثار حقوقی متفاوت بوده و باید از یکدیگر متمایز گردند. دو اصطلاح نام تجاری و علامت تجاری، نظر به این تقسیم بندی از نام دارند.
_ نام معمولاً یک کلمه یا ترکیبی از چند کلمه است که از طریق نوشتاری یا گفتاری به دیگران منتقل می گردد اما تصویر نیز می تواند کارکرد نام را داشته و از طریق چشم منتقل گردد. اصطلاحات علامت، لوگو و نمانام. ناظر به نام تصویری در برابر نام کلامی هستند.
_ نام دامنه در برابر تقسیمات پیشین، از قدمت کمی برخوردار بوده و ناشی از اختراع اینترنت است. تجار برای اعلام موجودیت و ایجاد ارتباط با مشتریان از طریق اینترنت، نیازمند نامی انحصاری هستند که اصطلاحاً نام دامنه نامیده می شود.
در مبحث حقوق تجارت، در بحث تولد شرکت تجاری، نام نیز مورد بحث قرار می گیرد. لذا، بنا به تجویز مفاد اساسنامه متناسب با نحوه تشکیل، نوع سرمایه و موضوع فعالیت خود شرکت ها می بایست نامی تعیین نمایند تا بواسطه آن بتوانند فعالیت و عملکرد خود را از دیگران تفکیک و متمایز نمایند. قانون تجارت، در رابطه با انتخاب نام شرکت موادی را آورده است.این ماده ها عبارتند از:
ماده ی 117 : در این ماده آمده است در اسم شرکت تضامنی باید عبارت “شرکت تضامنی” و لااقل اسم یک نفر از شرکا ذکر شود.در صورتی که اسم شرکت مشتمل بر اسامی تمام شرکا نباشد،باید بعد از اسم شریک یا شرکایی که ذکر شده است،عبارتی از قبیل ” و شرکا” یا “و برادران” قید شود.
ماده ی 95: در نام شرکت باید عبارت با مسئولیت محدود ذکر گردد وگرنه در مقابل ثالث تضامنی محسوب می گردد و تابع مقررات آن خواهد بود.نام شرکت نباید متضمن نام هیچ یک از شرکا باشد،در غیر این صورت شریکی که نامش در اسم شرکت ذکر شده در حکم شریک ضامن خواهد بود(ماده 95 ق.ت)
ماده ی 141: به موجب ماده 141 قانون تجارت،شرکت مختلط غیر سهامی تحت اسم مخصوصی تشکیل می شود.قسمت اخیر ماده مقرر می کند:”در اسم شرکت باید عبارت “شرکت مختلط” و لااقل اسم یکی از شرکای ضامن قید شود”.در حقوق فعلی فرانسه،قید نام یکی از شرکا دیگر اجباری نیست و اگر شرکا بخواهند نام یک یا چند نفر از شرکا را قید کنند،مجازند از اسامی شرکای ضامن و یا شرکای با مسئولیت محدود استفاده کنند.مع ذلک،قید اینکه شرکت یک شرکت”مختلط غیر سهامی”است در تمام نوشته ها و مکاتبات شرکت ضروری است.
ماده ی 143 : در حقوق ایران،قید نام یکی از شرکای با مسئولیت محدود در اسم شرکت موجب مسئولیت تضامنی او می شود.

تکلیف داشتن نام
امروزه، برای تنظیم آسان تر روابط اجتماعی، دارا بودن نام برای همه اشخاص اعم از حقیقی و حقوقی، تبدیل به یک الزام قانونی شده و مایه حفظ بهتر حقوق سایر اشخاص در برابر دارنده نام است. بدین ترتیب شرکت های تجاری نیز به عنوان اشخاصی که تاجر متولد می گردند، باید دارای نام باشند اما تاکنون در قوانین ما، برای اشخاص حقیقی تاجر، دارا بودن نامی جداگانه به اعتبار تاجر بودن شخص ( نام تجاری ) الزامی شمرده نشده است. همچنین نامگذاری محصولات تاجر و دارا بودن نام دامنه تبدیل به تکلیف قانونی نشده است.

حقوق ناشی از نام
تبدیل نام به یک حق قانونی نیز کاملاَ قابل تصور است؛ خصوصاَ در دنیای تجارت که مشهور شدن نام ، محصول کار و تلاش تاجر است و قهراَ باید محترم شمرده شود.
از این منظر، تعرض به نام ، همانند تعرض به سایر اموال متعلق به شخص، قبیح شمرده می شود. جز اینکه تعرض به نام از طریق به کار بردن نام دیگری برای نامیدن خویش یا محصول خویش محقق می شود.
جهت مشاوره در انتخاب نام شرکت می توانید با مشاورین ما در ثبت شرکت نیک تماس حاصل فرمایید .



:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : yasamin

یکی از شرکت های پرمخاطب جهت ثبت و راه اندازی شرکت صنایع دستی است. صنایع دستی به آن گروه از صنایع گفته می شود که تمام یا بخش اعظم مراحل ساخت فرآورده های آن با دست انجام شده و در چارچوب فرهنگ و بینش هر منطقه و با دیدگاه های قومی ساخته و پرداخته می شود.

در این مقاله، به مهم ترین نکات در رابطه با ثبت شرکت صنایع دستی می پردازیم.


اخذ مجوز برای ثبت شرکت صنایع دستی
با توجه به بخشنامه ی شماره ی133680 /93 سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، مورخ24/ 8 / 1393و سایر مستندات مندرج در متن ، برای فعالیت در موضوعات طراحی و برگزاری دوره های آموزشی و فرهنگی و هنری از قبیل صنایع دستی نیاز به اخذ مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی (اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مربوطه) می باشد.

ثبت شرکت صنایع دستی
از اقدامات اولیه برای ثبت شرکت تصمیم گیری برای تعیین نوع شرکت می باشد.
قانون تجارت ایران در ماده 20، شرکت های تجاری را بر 7 قسم و به شرح ذیل احصاء نموده است :
1.شرکت های سهامی ( به موجب ماده 4 لایحه اصلاح قسمتی از قانون تجارت مصوب 24/12/1347 شرکت سهامی به دو نوع شرکت سهامی عام و خاص تقسیم می شود.)
2.شرکت تضامنی
3.شرکت با مسئولیت محدود
4.شرکت مختلط غیر سهامی
5.شرکت مختلط سهامی
6.شرکت نسبی
7.شرکت تعاونی تولید و مصرف
از میان شرکت های تجاری، شرکت سهامی خاص و با مسئولیت محدود با استقبال بیشتری مواجه شده اند. لذا ، این شرکت را می توان در قالب شرکت سهامی خاص و یا با مسئولیت محدود به ثبت رساند. شرایط و مدارک لازم برای ثبت هر یک از این شرکت ها به قرار ذیل است :

ثبت شرکت صنایع دستی سهامی خاص
هر گاه دو یا چند نفر بخواهند یک شرکت تشکیل دهند که در آن هر یک از شرکا به میزان سرمایه خود مسئولیت داشته باشند باید یک شرکت سهامی خاص به ثبت برسانند.
شرایط لازم اولیه جهت ثبت شرکت سهامی خاص :
– حداقل 3 نفر عضو اصلی در شرکت که به سن قانونی رسیده باشند. (18 سال تمام)
– اعضا هیئت مدیره باید حداقل از 2 نفر تشکیل گردد و اعضا و هیئت مدیره باید حداقل دارنده یک سهم باشند و اعضا و هیئت مدیره نباید دارای سوءپیشینه کیفری باشند.
– حداقل سرمایه شرکت باید صد هزار (100.000) تومان باشد. طرفین باید 35 % مبلغ تعهد شده را در حساب بانکی افتتاح شده واریز نمایند.
مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت سهامی خاص :
1. اظهارنامه شرکت ( فرم چاپی ) 2 برگ
2. اساسنامه شرکت 2 جلد
3. صورتجلسه مجمع عمومی موسسین 2 نسخه
4. صورتجلسه هیات مدیره با امضای مدیران منتخب 2 نسخه
5. فتوکپی شناسنامه کلیه سهامداران و بازرسین
6. ارائه گواهی پرداخت حداقل 35 % سرمایه شرکت از بانکی که حساب شرکت در شرف تاسیس در آن جا افتتاح شده است.
7. ارائه مجوز در صورت نیاز ( بنا به اعلام اداره ثبت شرکت ها )
8. ارائه تقویم نامه کارشناس رسمی دادگستری ( اگر آورده شرکت غیر نقدی منقول و یا غیرمنقول باشد) .
9. ارائه اصل سند مالکیت ( اگر اموال جزء سرمایه شرکت باشد ).

ثبت شرکت صنایع دستی با مسئولیت محدود
شرکت با مسئولیت محدود به اصطلاح شرکت دوستانه و خانوادگی است و بیشتر بین افرادی که با هم دوستی و روابط مالی دارند تشکیل می گردد. چنانچه دو یا چند نفر بخواهند شرکتی تاسیس کنند که بار مسئولیت زیادی برای آن ها نداشته باشد باید شرکت خود را با مسئولیت محدود به ثبت برسانند.
مسئولیت شرکا در شرکت با مسئولیت محدود، محدود به سرمایه آنان می باشد و در برابر قروض و تعهدات شرکت مسئولیتی زاید بر آنچه پرداخته اند ندارند.
مدارک مورد نیاز ثبت شرکت با مسئولیت محدود :
1. تقاضانامه ثبت شرکت ( فرم چاپی ) 2 برگ
2. شرکت نامه رسمی ( فرم چاپی ) 2 برگ
3. اساسنامه شرکت
4. صورتجلسه مجمع عمومی موسسین و هیات مدیره 2 نسخه
5. فتوکپی شناسنامه کلیه شرکا و مدیران ( اگر مدیر خارج از سهامداران انتخاب شود)
6. اخذ و ارائه مجوز مربوطه ( در صورت نیاز )
اوراق تقاضانامه و شرکت نامه به دلیل بهادار بودن صرفاَ می بایست از محل اداره ثبت شرکت ها تهیه گردند.



:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : yasamin

یکی از شرکت های پرمخاطب جهت ثبت و راه اندازی شرکت صنایع دستی است. صنایع دستی به آن گروه از صنایع گفته می شود که تمام یا بخش اعظم مراحل ساخت فرآورده های آن با دست انجام شده و در چارچوب فرهنگ و بینش هر منطقه و با دیدگاه های قومی ساخته و پرداخته می شود.

در این مقاله، به مهم ترین نکات در رابطه با ثبت شرکت صنایع دستی می پردازیم.


اخذ مجوز برای ثبت شرکت صنایع دستی
با توجه به بخشنامه ی شماره ی133680 /93 سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، مورخ24/ 8 / 1393و سایر مستندات مندرج در متن ، برای فعالیت در موضوعات طراحی و برگزاری دوره های آموزشی و فرهنگی و هنری از قبیل صنایع دستی نیاز به اخذ مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی (اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مربوطه) می باشد.

ثبت شرکت صنایع دستی
از اقدامات اولیه برای ثبت شرکت تصمیم گیری برای تعیین نوع شرکت می باشد.
قانون تجارت ایران در ماده 20، شرکت های تجاری را بر 7 قسم و به شرح ذیل احصاء نموده است :
1.شرکت های سهامی ( به موجب ماده 4 لایحه اصلاح قسمتی از قانون تجارت مصوب 24/12/1347 شرکت سهامی به دو نوع شرکت سهامی عام و خاص تقسیم می شود.)
2.شرکت تضامنی
3.شرکت با مسئولیت محدود
4.شرکت مختلط غیر سهامی
5.شرکت مختلط سهامی
6.شرکت نسبی
7.شرکت تعاونی تولید و مصرف
از میان شرکت های تجاری، شرکت سهامی خاص و با مسئولیت محدود با استقبال بیشتری مواجه شده اند. لذا ، این شرکت را می توان در قالب شرکت سهامی خاص و یا با مسئولیت محدود به ثبت رساند. شرایط و مدارک لازم برای ثبت هر یک از این شرکت ها به قرار ذیل است :

ثبت شرکت صنایع دستی سهامی خاص
هر گاه دو یا چند نفر بخواهند یک شرکت تشکیل دهند که در آن هر یک از شرکا به میزان سرمایه خود مسئولیت داشته باشند باید یک شرکت سهامی خاص به ثبت برسانند.
شرایط لازم اولیه جهت ثبت شرکت سهامی خاص :
– حداقل 3 نفر عضو اصلی در شرکت که به سن قانونی رسیده باشند. (18 سال تمام)
– اعضا هیئت مدیره باید حداقل از 2 نفر تشکیل گردد و اعضا و هیئت مدیره باید حداقل دارنده یک سهم باشند و اعضا و هیئت مدیره نباید دارای سوءپیشینه کیفری باشند.
– حداقل سرمایه شرکت باید صد هزار (100.000) تومان باشد. طرفین باید 35 % مبلغ تعهد شده را در حساب بانکی افتتاح شده واریز نمایند.
مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت سهامی خاص :
1. اظهارنامه شرکت ( فرم چاپی ) 2 برگ
2. اساسنامه شرکت 2 جلد
3. صورتجلسه مجمع عمومی موسسین 2 نسخه
4. صورتجلسه هیات مدیره با امضای مدیران منتخب 2 نسخه
5. فتوکپی شناسنامه کلیه سهامداران و بازرسین
6. ارائه گواهی پرداخت حداقل 35 % سرمایه شرکت از بانکی که حساب شرکت در شرف تاسیس در آن جا افتتاح شده است.
7. ارائه مجوز در صورت نیاز ( بنا به اعلام اداره ثبت شرکت ها )
8. ارائه تقویم نامه کارشناس رسمی دادگستری ( اگر آورده شرکت غیر نقدی منقول و یا غیرمنقول باشد) .
9. ارائه اصل سند مالکیت ( اگر اموال جزء سرمایه شرکت باشد ).

ثبت شرکت صنایع دستی با مسئولیت محدود
شرکت با مسئولیت محدود به اصطلاح شرکت دوستانه و خانوادگی است و بیشتر بین افرادی که با هم دوستی و روابط مالی دارند تشکیل می گردد. چنانچه دو یا چند نفر بخواهند شرکتی تاسیس کنند که بار مسئولیت زیادی برای آن ها نداشته باشد باید شرکت خود را با مسئولیت محدود به ثبت برسانند.
مسئولیت شرکا در شرکت با مسئولیت محدود، محدود به سرمایه آنان می باشد و در برابر قروض و تعهدات شرکت مسئولیتی زاید بر آنچه پرداخته اند ندارند.
مدارک مورد نیاز ثبت شرکت با مسئولیت محدود :
1. تقاضانامه ثبت شرکت ( فرم چاپی ) 2 برگ
2. شرکت نامه رسمی ( فرم چاپی ) 2 برگ
3. اساسنامه شرکت
4. صورتجلسه مجمع عمومی موسسین و هیات مدیره 2 نسخه
5. فتوکپی شناسنامه کلیه شرکا و مدیران ( اگر مدیر خارج از سهامداران انتخاب شود)
6. اخذ و ارائه مجوز مربوطه ( در صورت نیاز )
اوراق تقاضانامه و شرکت نامه به دلیل بهادار بودن صرفاَ می بایست از محل اداره ثبت شرکت ها تهیه گردند.



:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : yasamin


 

قلاب دوزی یکی از صنایع رودوزی است که به سه روش اجرا می شود:
قلاب دوزی ساده ، قلاب دوزی برجسته و قلاب دوزی معرق. از این میان، قلاب دوزی معرق زیباتر و پرکاربردتر است.

از قلاب دوزی در حال حاضر برای تزیین سجاده ، جا قرآنی ، لبه پرده ، رومیزی ، رویه کوسن ، لبه یقه ، دامن پیش سینه ی لباس های زنانه ، سقف آویز های پارچه ای و … استفاده به عمل می آید.
بدون شک برای توسعه کسب و کار در این زمینه و دستیابی به سود و اعتبار بالاتر و همچنین ورود به عرصه های جدی تجاری داخلی و خارجی ، بهترین گزینه ثبت شرکت است. از طریق ثبت شرکت می توانید از امتیازاتی نظیر دریافت اعتبارات وام تسهیلات ، اخذ و اعطای نمایندگی رسمی و …. بهره مند گردید.
برای این منظور، در ابتدا می بایست قالب و نوع شرکت خود را مشخص نمایید.
قانون تجارت ایران در ماده 20، شرکت های تجاری را بر 7 قسم و به شرح ذیل احصاء نموده است :
1.شرکت های سهامی ( به موجب ماده 4 لایحه اصلاح قسمتی از قانون تجارت مصوب 24/12/1347 شرکت سهامی به دو نوع شرکت سهامی عام و خاص تقسیم می شود.)
2.شرکت تضامنی
3.شرکت با مسئولیت محدود
4.شرکت مختلط غیر سهامی
5.شرکت مختلط سهامی
6.شرکت نسبی
7.شرکت تعاونی تولید و مصرف
از میان شرکت های تجاری، شرکت بامسئولیت محدود و شرکت سهامی خاص از رایج ترین انواع شرکت های تجاری به شمار می آیند.

ثبت شرکت قلاب دوزی با مسئولیت محدود :
مطابق ماده 94 قانون تجارت شرکت با مسوولیت محدود شرکتی است که بین دو یا چند نفر برای امور تجارتی تشکیل شده و هر یک از شرکا بدون اینکه سرمایه به سهام یا قطعات سهام تقسیم شده باشد فقط تا میزان سرمایه خود در شرکت مسوول قروض و تعهدات شرکت می باشد.از این تعریف بر می آید که سرمایه به سهم الشرکه تقسیم شده نه سهام و مسوولیت هر شریک در مقابل دیون و قروض شرکت در حدود سهم الشرکه اوست و سهم الشرکه آزادانه قابل نقل و انتقال نیست.
برای تشکیل شرکت با مسوولیت محدود یک سری شرایط ماهوی و شکلی مورد نیاز است.
شرایط ماهوی عبارت است از قصد،رضایت و اهلیت شرکا ؛تعیین موضوع شرکت و میزان سرمایه؛انتخاب نام شرکت و مدت آن؛و از جمله شرایط شکلی می توان به شرکتنامه و نشر آگهی اشاره کرد.در رابطه با لزوم تنظیم شرکت نامه و نشر آگهی می توان گفت:
اگر شرکتی دارای شرکت نامه نباشد اساس آن به عمل نیامده و عقد آن بسته نشده و بدون آن باطل است،در قانون تجارت صراحتاَ به لزوم تنظیم شرکت نامه اشاره نشده اما از بررسی مواد 97 قانون تجارت و 100 قانون تجارت آن می توان به ضرورت شرکت نامه پی برد.
به موجب ماده 197 قانون تجارت نشر خلاصه شرکت نامه ضروری می باشد و ضمانت اجرای آن مطابق ماده 198 قانون تجارت جواز ابطال عملیات شرکت می باشد.هرچند به موجب ماده 96 قانون تجارت شرکت با مسوولیت محدود به محض تقویم و تسلیم آورده ها تشکیل می گردد.
مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت با مسوولیت محدود:
– کارت ملی برابر اصل کلیه سهامداران (برابر اصل در مراجع قضایی یا دفاتر اسناد رسمی صورت می گیرد).
– فتوکپی برابر اصل شناسنامه شرکاء و مدیران
– تقاضانامه ثبت شرکت با مسئولیت محدود در 2 برگ و تکمیل آن و امضا ذیل تقاضانامه توسط کلیه سهامداران(لازم به ذکر است اوراق تقاضانامه و شرکتنامه به دلیل بهادار بودن صرفاَ می بایست از محل اداره ثبت شرکت ها تهیه گردند)
– شرکت نامه 2 برگ و تکمیل آن و امضا ذیل شرکت نامه توسط کلیه سهامداران
– اساسنامه 2 جلد و امضا ذیل تمام صفحات آن توسط کلیه سهامداران
– صورت جلسه مجمع عمومی موسسین و هیئت مدیره 2 نسخه که به امضا سهامداران و بازرسین رسیده باشد.
– اخذ و ارائه ی مجوز در صورت نیاز
– تاییدیه هیئت مدیره اشخاص حقوقی سهامدار،مبنی بر غیر دولتی بودن آن
– معرفی نامه نمایندگان،در صورتیکه سهامداران و اعضا هیئت مدیره از بین اشخاص حقوقی باشند و ارائه تصویر روزنامه رسمی آگهی تاسیس یا آخرین تغییرات آن
– گواهی عدم سوءپیشینه برای کلیه اعضا
– ارائه مجوز در صورت نیاز بنا به تشخیص کارشناس اداره ثبت شرکت ها

ثبت شرکت قلاب دوزی سهامی خاص :
شرکت سهامی خاص، شرکتی است که سرمایه آن به سهام تقسیم شده و مسئولیت صاحبان سهام، محدود به مبلغ اسمی آنان است. تعداد سهامداران شرکت سهامی خاص نباید از سه نفر کمتر باشد.
لازم است بلافاصله قبل از نام شرکت یا بعد از آن عنوان ” شرکت سهامی خاص ” در تمام اوراق و اطلاعیه ها و آگهی های آن به طور روشن و خوانا نوشته شود. مانند « شرکت سهامی خاص الوند » و قید کلمه ی خاص باید در تمام نوشتجات شرکت تصریحاَ معلوم باشد.
شرایط ثبت شرکت سهامی خاص :
– حداقل سرمایه شرکت سهامی خاص یک میلیون ریال است ولی در مورد افزایش یا حداکثر آن محدودیتی وجود ندارد.
– حداقل 35 درصد سرمایه نقداَ پرداخت شود.
– حداقل 3 نفر عضو+ 2 نفر بازرس
لازم به ذکر است ، اشخاص ذیل را نمی توان به عنوان بازرس انتخاب نمود :
1- محجورین ، ورشکستگان ، محکومین دادگاه ها در ایام محرومیت از حقوث اجتماعی.
2- مدیران و مدیر عامل شرکت و بستگان نزدیک آن ها .
3- هر شخصی که خود یا همسرش به طور موظف حقوق بگیر مدیران و مدیر عامل شرکت باشد.
مدارک ثبت شرکت سهامی خاص :
برای تاسیس شرکت سهامی خاص، مدارک ذیل باید به مرجع ثبت شرکت ها تسلیم گردد:
1- تکمیل دو نسخه اساسنامه شرکت که باید به امضای سهامداران رسیده باشد.
2- تکمیل دو نسخه اظهارنامه شرکت سهامی خاص مشعر بر تعهد کلیه سهام و گواهینامه بانکی حاکی از تادیه قسمت نقدی آن که نباید کمتر از سی و پنج درصد کل سهام باشد.اظهارنامه مذکور باید به امضای کلیه سهامداران رسیده باشد.هر گاه تمام یا قسمتی از سرمایه به صورت غیر نقدی باشد باید تمام آن تادیه گردیده و صورت تقویم آن به تفکیک در اظهارنامه منعکس شده باشد و در صورتی که سهام ممتازه موجود باشد باید شرح امتیازات و موجبات آن در اظهارنامه منعکس شده باشد.
3- ارائه دو نسخه صورتجلسه مجمع عمومی موسسین
4- تعیین اولین مدیران و بازرسان و قبول سمت مدیریت و بازرسی و کپی شناسنامه برابر اصل شده تمامی اعضای هیات مدیره و سهامداران و بازرسین
5- کپی کارت ملی برابر اصل شده تمامی اعضای هیئت مدیره و سهامداران و بازرسین(در دفاتر اسناد رسمی) و یا وکیل رسمی شرکت
6- در صورتیکه اعضاء هیئت مدیره یا سهامداران اشخاص حقوقی باشند،ارائه کپی آخرین روزنامه رسمی شخص حقوقی و نامه معرفی نماینده(در سربرگ شرکت)و کپی شناسنامه و کپی کارت ملی برابر اصل شده نماینده شخص حقوقی
7- در صورت داشتن سهامدار خارجی برای اشخاص حقیقی ارائه کپی برار اصل پاسپورت و برای اشخاص حقوقی ارائه گواهی ثبت شرکت نزد مرجع ثبت شده حاوی آخرین وضعیت شرکت و همچنین ارائه اصل و ترجمه وکالتنامه و اختیارنامه وکیل سهامدار خارجی (اعم از حقیقی و حقوقی)
8- ارائه گواهی عدم سوء پیشینه کیفری کلیه اعضای هیات مدیره،مدیرعامل و بازرسان شرکت از طرف متقاضی ثبت شرکت (مراکز پلیس +10)
9- ارائه اقرارنامه در متن صورتجلسه جهت کلیه اعضای هیات مدیره و مدیر عامل شرکت مبنی بر اینکه مشمول ممنوعیت های مندرج در اصل 141 قانون اساسی نبوده و هیچگونه ممنوعیت قانونی موضوع مواد 111 و 126 قانون تجارت برای آن ها جهت عضویت در هیات مدیره و مدیرعاملی وجود ندارد.
10- ارائه اقرارنامه بازرس یا بازرسان در متن صورتجلسه مبنی بر اینکه هیچگونه نسبت فامیلی اعم از نسبی و سببی با مدیران و مدیرعامل شرکت تا درجه سوم از طبقه اول و دوم ندارند و خود و یا همسرشان نیز از مدیران و مدیرعامل شرکت بطور موظفی حقوق دریافت نمی دارند.در صورت کشف خلاف مشمول بند 3 ماده 243 لایحه اصلاح قسمتی از قانون تجارت خواهد بود.ارائه گواهی عدم سوء پیشینه کیفری کلیه اعضای هیات مدیره،مدیرعامل و بازرسان شرکت از طرف متقاضی ثبت لازم می باشد.در ذیل همین بند نمونه اقرارنامه آورده شده است:
نمونه متن اقرارنامه: بازرس (بازرسین) اقرار نمودند مشمول ممنوعیت های مندرج در اصل 141 قانون اساسی و مواد 111 و 126 لایحه اصلاحی قانون تجارت نمی باشند.
11- ارائه اصل وکالتنامه یا کپی برابر اصل وکالتنامه
12- ارائه اصل قیم نامه یا کپی برابر اصل قیم نامه
13- ارائه گواهی بانکی مبنی بر پرداخت حداقل 35% سرمایه اولیه شرکت
نکته : فرم اظهارنامه ، اساسنامه ، صورتجلسه در اداره ثبت شرکت ها موجود است.
در صورت نیاز به هرگونه مشاوره با ما تماس حاصل فرمایید



:: بازدید از این مطلب : 20
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : yasamin

 

شرکت با مسئولیت محدود ، شرکتی است که بین دو یا چند نفر برای امور تجاری تشکیل شده و هر یک از شرکاء بدون اینکه سرمایه به سهام یا قطعات سهام تقسیم شده باشد ، فقط تا میزان سرمایه خود در شرکت مسئول قروض و تعهدات شرکت.( ماده 94 ق.ت )


برای تشکیل شرکت با مسئولیت محدود طی مراحل ذیل ضروری است :
1. تنظیم شرکت نامه و امضای آن
شرکت نامه در شرکت های با مسئولیت محدود رکن اساسی آن است ؛ به طوری که عدم تنظیم آن سبب بطلان شرکت است . در شرکت نامه نسبت مشارکت هر شریک و سهم الشرکه هر کدام اعم از نقدی یا غیر نقدی که باید تقویم شده باشد، قید می گردد.
لازم به توضیح است، قانون تجارت بیان صریحی در تنظیم شرکت نامه برای شرکت با مسئولیت محدود ندارد.ولی این امر از ماده 97 قانون تجارت که می گوید”در شرکتنامه باید صراحتاَ قید شده باشد که سهم الشرکه های غیر نقدی هر کدام به چه میزان تقویم شده است” و ماده 197 قانون مذکور که به طور کلی در مورد شرکت ها مقرر می دارد” در ظرف ماه اول تشکیل هر شرکت،خلاصه شرکتنامه و منضمات آن طبق نظامنامه وزارت عدلیه اعلان خواهد شد”مستفاد می شود.علاوه بر آن نظامنامه مورد بیان ماده 197 مزبور،به نام “نظامنامه قانون تجارت” لازم می داند که نسخه ای از شرکتنامه نیز به همراه سایر مدارک برای ثبت شرکت، به مرجع ثبت شرکت تسلیم شود که لازمه آن تنظیم شرکتنامه بین شرکای شرکت با مسئولیت محدود می باشد.
در شرکت نامه باید صراحتاَ قید شده باشد که سهم الشرکه های غیرنقدی هر کدام به چه میزان تقویم شده است.شرکا،نسبت به قیمتی که در حین تشکیل شرکت برای سهم الشرکه های غیر نقدی معین شده در مقابل اشخاص ثالث مسئولیت تضامنی دارند.مرور زمان دعاوی ناشی از مقررات فوق،ده سال از تاریخ تشکیل شرکت است.
شرکتنامه بایستی به امضای کلیه شرکا ( موسسین ) رسیده و به حکم بند 2 ماده 47 قانون ثبت اسناد و املاک 1310 به ثبت برسد. البته در عمل و مستبط از ماده 4 نظامنامه قانون تجارت، ثبت شرکتنامه در اداره ثبت شرکت ها در حکم ثبت دفترخانه و به عنوان سند رسمی تلقی می گردد.
متعاقباَ در ظرف ماه اول ثبت هر شرکت خلاصه شرکتنامه و منضمات آن توسط اداره ثبت محل در روزنامه رسمی .و یکی از روزنامه های کثیرالانتشار مرکز اصلی شرکت به هزینه خود شرکت منتشر می گردد.

2. تادیه و پرداخت کل سرمایه شرکت
در قانون ایران حداقل و حداکثری برای میزان سرمایه شرکت با مسئولیت محدود ذکر نشده است. سهم الشرکه نقدی باید تقدیم و سهم الشرکه غیرنقدی باید تقویم و تسلیم شده باشد. سهم الشرکه غیرنقدی ممکن است اختراع ، تالیف، کسب و پیشه انتفاع و دانش فنی باشد.
برای تشکیل شرکت بامسئولیت محدود ، علاوه بر شرکتنامه، نیاز به تنظیم اساسنامه می باشد. تنظیم اساسنامه برای شرکت بامسئولیت محدود ، علاوه بر شرکتنامه ضروری می باشد، زیرا شرکاء می توانند اراده خود را از نظر قلمرو و اختیارات و اتخاذ تصمیم و یا حق رای و بالاخره روابط فیمابین در آن منعکس نمایند.
در مورد اساسنامه نیز مانند شرکتنامه بیان صریحی در قانون تجارت مشاهده نمی شود.ولی لزوم وجود آن از مواد مختلف از جمله ماده 105 قانون تجارت،مستفاد می گردد.اساسنامه حاوی مقررات و طریقه عمل و سرمایه و موضوع و مدت شرکت بوده و مبین مقررات راجع به مجامع عمومی و اختیارات و وظایف مدیران،اکثریت لازم برای تصمیم گیری شرکا و میزان حق رای و بهره وری آن ها از سود شرکت و غیره می باشد و در واقع قراردادی است که چگونگی اداره شرکت در آن مشخص شده و روابط بین شرکاء و مدیران و شرکاء تابع آن می باشد.
می توان در اساسنامه قید کرد که سرمایه اولیه شرکت به وسیله پرداخت مبالغی به اقساط بعدی از طرف شرکا با قبول شریک جدید افزایش یافته یا به واسطه برداشت از سرمایه تقلیل یابد.در این صورت لازم است که در اساسنامه حداقلی که تا آن میزان می توان سرمایه اولیه را تقلیل داد،صراحتاَ معین شود.کمتر از یک دهم سرمایه اولیه شرکت را حداقل قرار دادن ممنوع است.
لازم به ذکر است، در شرکت بامسئولیت محدود تغییر تابعیت شرکت تنها با اتفاق آراء انجام می شود. هر تغییر دیگری راجع به اساسنامه باید به اکثریت عددی شرکاء که لااقل سه ربع سرمایه را نیز دارا باشند به عمل آید مگر این که در اساسنامه اکثریت دیگری مقرر شده باشد زیرا اساسنامه حاوی توافقات اصلی شرکاء است و از جهت دیگر قوانین و مقررات ثانویه برای اداره شرکت است پس باید به جرات گفت که یکی از تغییرات مهم در شرکت تغییر در اساسنامه شرکت است که باید در مجمع عمومی فوق العاده مورد تصویب قرار گیرد. این تصویب با اکثریت عددی شرکاء یعنی تعداد بیشتری از شرکاء موافقت نمایند و شرکایی که جمع سرمایه آن ها لااقل از سه رببع سرمایه شرکت بیشتر باشد.



:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : yasamin

 

برابر ماده 6 قانون تجارت هر تاجری برای اینکه کلیه معاملات و خرید و فروش هایش در طول یک روز و یک هفته و یک سال معین و مشخص باشد باید دارای دفاتری به شرح ذیل باشد :
1- دفتر روزنامه

2- دفتر کل
3- دفتر دارایی
4- دفتر کپیه
الف : دفتر روزنامه
دفتری است که تاجر باید هر روز کلیه خرید و فروش های تجاری و معاملات مربوط به اوراق و اسناد تجاری از قبیل چک و سفته و برات و ظهرنویسی آن ها و کلیه مطالبات و دیون و واردات و صادرات خود را تحت هر عنوان و اسم و رسمی که باشد اعم از نقد و نسیه و اینکه مربوط به امور تجاری بوده یا غیرتجاری و یا به منظور هزینه شخصی، در آن ثبت نماید.
ب: دفتر کل
دفتر کل یا دفتر هفتگی در حقیقت بیانگر کلیه معاملاتی است که تاجر در طول یک هفته انجام داده است. به این ترتیب که به طور منظم و مرتب اجناس و نوع آن ها دسته بندی گردد و در ستون های مشخصی نوشته شود و اسناد و وجوه نقد و مطالبات و تعهدات وی به طور جداگانه درج شود تا به راحتی و سادگی با ملاحظه ستون های دفتر مزبور بتوان به حساب های که در یک هفته ثبت و تنظیم گردیده است رسیدگی نمود.
ج: دفتر دارایی
دفتر دارایی به دفتری گفته می شود که دربردارنده صورت جامع کلیه دارایی تاجر اعم از اموال منقول مانند فرش و یخچال و سایر اجناس و کالاهایی که قابلیت جا به جایی از نقطه ای به نقطه دیگر را دارد و اموال غیرمنقول مانند مغازه، خانه ، آپارتمان ، باغ ، زمین و مانند این ها که غیرقابل تحرک و جابجایی می باشند و دیون و مطالبات تاجر یا شرکت تجاری به طور دقیق و مشخص در آن ثبت می گردد، تا بتوان به دارایی وی اعم از مثبت و منفی و موجودی وی از لحاظ نقدی و غیرنقدی رسیدگی نمود و این عمل تا 15 فروردین هر سال باید انجام شود.
د: دفتر کپیه
دفتری است که تاجر باید کلیه مراسلات و مخابرات و صورت حساب های وارده و صادره را در آن ثبت و ضبط نماید به طوری که کلیه مدارک مربوط به ترتیب تاریخ ورود در لفاف مخصوصی ضبط شود که به آن دفتر ارسال مراسلات و دفترنامه های صادره و وارده هم گفته می شود.

ترتیب تنظیم دفاتر مورد بحث
دفاتر روزنامه و کل و دارایی تاجر باید قبل از آنکه چیزی در آن نوشته شود به وسیله نماینده اداره ثبت محل امضا شود و اوراق باید شماره بندی بوده و مرتب باشد و کلیه معاملات و صادرات و واردات به ترتیب تاریخ در صفحات مزبور ثبت گردد و بدون خط خوردگی و منظم باشد. به این جهت تراشیدن و حک کردن و پاک کردن و اضافه و الحاق نمودن و کم نمودن اوراق آن ممنوع است و موجب مخدوش بودن و بی اعتباری آن می گردد همینطور در حاشیه و یا متن آن نباید چیزی اضافه گردد و تاجر موظف است کلیه دفاتر خود را از پایان هر سال به مدت ده سال نگهداری نماید. و دفاتر مزبور در صورتی مطابق قانون تجارت تنظیم شده باشد بین تجار و در امور تجاری سندیت دارد. به طوری که اگر خوب تنظیم گردد به نفع ( له ) تاجر و اگر نامنظم باشد بر ضرر ( علیه ) تاجر به عنوان دلیل مورد استفاده قرار می گیرد.
ذکر این نکته ضروری است که علاوه بر موارد مزبور که در قانون تجارت راجع به دفاتر تجاری تاجر پیش بینی گردیده است.

اعمالی که در دفترنویسی ممنوع است
اعمالی که در دفترنویسی ممنوع گردیده عبارتند از :
1- قلم زدن مندرجات دفاتر قانونی و نوشتن بین سطور و حاشیه آن ها
2- تراشیدن و پاک کردن مندرجات دفاتر قانونی
3- محو یا ناپدید کردن مندرجات دفاتر با رنگ یا جوهر و با هرگونه وسایل شیمیایی و نظایر آن ها
4- جای سفید گذاشتن در هر صفحه بیش از حد معمول در دفاتر قانونی و همچنین سفید ماندن تمام یا یک یا چند صفحه از دفاتر روزنامه و مشاغل در اثناء عملیات و مسائل دیگری که در آیین نامه تدوین گردیده است.



:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : yasamin

 

علامت تجاری وسیله ای است که به تاجر یا تولید کننده جنس اجازه می دهد اجناس خود را از اجناس سایرین مشخص سازد.
ماده 1 قانون ثبت علایم تجاری و اختراعات مصوب 1 تیرماه 1310 ، علامت تجاری را به شرح ذیل تعریف می کند :

" علامت تجاری عبارت از هر قسم علامتی است اعم از نقش، تصویر ، رقم ، حرف ، عبارت ، مهر ، لفاف و غیر آن که برای امتیاز و تشخیص محصول صنعتی ، تجاری یا فلاحتی اختیار می شود. ممکن است یک علامت تجاری برای تشخیص محصول جماعتی از زارعین یا ارباب صنعتی یا تجار و یا محصول یک شهر و یا یک ناحیه از مملکت اختیار شود".
جهت جلوگیری از سواستفاده ی متقلبان و ایجاد شهرت و وجه برای محصولات و شرکت خود ، اولین اقدامی که می بایست انجام داد، ثبت برند می باشد. با ثبت برند ، طبق قانون ثبت علائم تجاری شرکت شما حق انحصاری پیدا می کند که به موجب آن می توانید از عرضه کالاهای یکسان یا مشابه توسط اشخاص ثالث تحت علائم تجاری که عین یا به طریق گمراه کننده ای مشابه علامت تجاری شما هستند جلوگیری نمایید.
مرجع ثبت علامت تجاری و اختراعات ، " اداره کل مالکیت صنعتی " است. ثبت کلیه علائم مزبور و اختراعات فقط در همین اداره به عمل می آید. امروزه علامت تجاری از اهمیت خاصی برخوردار گشته و تجار حساسیت زیادی نسبت به حفاظت و صیانت از آن نشان می دهند.
در ذیل ، به شرایط و مدارک مورد نیاز جهت ثبت علامت تجاری در دماوند می پردازیم . گفتنی است، شهرستان دماوند نام یکی از شهرستان های استان تهران در ایران است که نام اسطوره ای کوه دماوند را با خود به همراه دارد. شایان ذکر است، قرار گرفتن دماوند در محل پیوستن مرزهای سه منطقه پر اهمیت کشور ( تهران، مازندران ، سمنان ) اهمیت این منطقه را دو چندان کرده است.
شرایط ثبت علامت تجاری در دماوند :
ثبت علائم تجاری، صنعتی و خدمات دارای محدودیت قانونی است. قانون ثبت علائم و آیین نامه اصلاحی اجرایی مصوب سال 13337 ثبت علائم ذیل را ممنوع نموده است:
– علائم رسمی،دولتی و مملکتی نظیر پرچم ایران،علائم وزارتخانه ها،هلال احمر،علائم نیروهای مسلح و ….
– علایمی که قبلاَ خود یا مشابه آن به ثبت رسیده باشد.
– علائم منافی عفت عمومی ونظم و انضباط اجتماعی
– علائمی که دارای اسم و عبارت عمومی باشد و دولت استعمال آن را تحت علامت تجاری منع کرده باشد.
علایم تجاری باید واجد شرایط ذیل باشند :
الف) موجب گمراه کردن مشتریان نگردد.
ب) باید وجه تمایز داشته و ابتکاری باشد.
مدارک مورد نیاز برای ثبت نام و علامت تجاری :
1- مدارک مثبت هویت متقاضی
الف) اشخاص حقیقی:کپی شناسنامه و کپی کارت ملی
ب) اشخاص حقوقی:آخرین روزنامه رسمی دلیل مدیریت کپی شناسنامه و کارت ملی صاحبان امضاء
2- مدارک نماینده قانونی:چنانچه تقاضا توسط نماینده قانونی(وکیل،دارنده یا دارندگان حق امضا برای اشخاص حقوقی و ….) به عمل آید مدارک آن ضمیمه گردد.
3-10 نمونه گرافیکی یا کپی یا تصویر از علامت درخواستی حداکثر در ابعاد ده در ده سانتی متر
4- در صورت سه بعدی بودن علامت ارائه علامت به صورت نمونه گرافیکی یا تصویر دو بعدی به نحوی که از شش زاویه متفاوت تهیه و در مجموع یک نمونه واحد را تشکیل دهند.
5- ارائه مدارک دال بر فعالیت در رشته مربوط
6- استفاده از حق تقدم:چنانچه متقاضی ثبت بخواهد به استناد تقاضای ثبت یا ثبت خارج از کشور از مزایای حق تقدم (حداکثر 6 ماه) استفاده نمایند می بایست مدارک مربوط به حق تقدم را همزمان با تسلیم اظهارنامه یا حداکثر ظرف 15 روز از آن تاریخ تسلیم کنند.
7- نسخه ای از ضوابط و شرایط استفاده از علامت جمعی و تاییدیه مقام صلاحیت دار
ثبت علامت تجاری با قید نکات ذیل در دفتر مخصوصی انجام می شود .
1- تاریخ و شماره ترتیب اظهارنامه
2- تاریخ و شماره ثبت علامت و مشخصات و اقامتگاه و تابعیت صاحب علامت
3- الصاق یک نمونه از علامت به محلی که به این امر اختصاص داده شده است.
4- اخذ حق الثبت و حقوق دریافتی برای هر طبقه
5- امضاء درخواست کننده یا قائم مقام او به طوری که قسمتی از امضاء در روی صفحه و قسمتی دیگر روی علامت باشد.
علامات تجاری که به ثبت می رسند تا مدت ده سال از تاریخ تنظیم اظهارنامه ، اعتبار ثبت دارند. با تقاضای مجدد صاحب علامت در پایان مدت، مجدداَ برای ده سال دیگر به حالت انحصاری باقی می مانند. ( در صورت عدم درخواست تمدید ثبت ظرف مهلت یاد شده، امکان درخواست آن ظرف مهلت 6 ماه پس از پایان اعتبار ثبت علامت ، با پرداخت جریمه تاخیر به میزان نصف هزینه ثبت علامت وجود دارد ، والا ثبت علامت از درجه اعتبار ساقط خواهد شد . )
از اینکه ما را انتخاب نموده اید، بسیار متشکریم.

1. ثبت برند و علائم تجاری ( مشاوره جهت انتخاب نام برند، استعلام برند و .. )
2. ثبت شرکت
3. ثبت تغییرات شرکت
4. ثبت اختراع
5. ثبت طرح صنعتی
6. خدمات کارت بازرگانی
7. خدمات مشاوره حقوقی و وکالتی و …
خدمات خود را به صورت ویژه ارائه می نماید.
برای این منظور کافیست با همکاران ما تماس حاصل فرمایید.



:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : yasamin


ثبت شرکت زیارتی شرکت هایی هستند که برای تنظیم و تسهیل شرایط سفر به اماکن مقدسه و اماکن زیارتی داخل و خارج ایران فعالیت می کنند. ثبت شرکت زیارتی در ایران از اهمیت زیادی برخوردار است چرا که در فرهنگ ما ایرانی ها رفتن به مکان های مذهبی و زیارت معصومین همواره به عنوان یک نماد و نیاز مذهبی بوده و هر ساله نیز بر تعداد افرادی که قصد دارند به اماکن مذهبی سفر کنند بیشتر می شود.

در سال های اخیر شاهد رشد بیشتر شرکت های تبلیغاتی هستیم که به راحتی می توان با یک بررسی ساده متوجه شد که نقش هماهنگ کننده ای که این شرکت ها دارند و برنامه ریزی ها دقیق و حساب شده آنها و همچنین هزینه های تمام شده برای مسافران و اطمینان از داشتن شرایط مشخص باعث شده تا اغلب مسافران از خدمات و ثبت شرکت زیارتی برای سفر بهره مند شوند.
هر چند اغلب علاقمندان به ثبت شرکت زیارتی از وجود موسسات حقوقی برای ثبت شرکت خود بهره می گیرند اما در اینجا قصد داریم توضیحاتی در خصوص نحوه ثبت شرکت و مدارک مورد نیاز

ثبت شرکت زیارتی
شرکت های زیارتی را می توان در هر یک از قالب های تجاری تعریف شده در قانون تجارت ایران ثبت کرد اما توصیه می شود که این نوع شرکت ها عمدتا در قالب شرکت سهامی خاص و یا شرکت با مسئولیت محدود ثبت شود چرا که قوانین و مقررات ثبت این نوع شرکت ها بسیار مناسب تر است .
اولین اقدام برای ثبت شرکت زیارتی اخذ مجوز از سازمان حجم و زیارت می باشد. سازمان حج و زیارت شامل ارکانی است که عبارتند از شورای عالی حجم و زیارت، نمایندگی ولی فقیه در امور حجم و زیارت که در صورت معرفی به آن نیاز خواهید داشت، رئیس سازمان حجم و زیارت و حسابرسان که این ارکان در صدور مجوز ثبت شرکت زیارتی دخیل هستند.
بصورت کلی افرادی که علاقمندان به ثبت شرکت در حوزه زیارتی هستند همانند افراد علاقمند به ثبت شرکت های خدمات مسافرتی و یا سیاحتی و جهانگردی باید دارای برخی شرایط و ضوابط کلی و اختصاصی باشند که عبارتند از :
شرایط کلی صدور مجوز شرکت زیارتی عبارت است از :
داشتن مکانی به عنوان دفتر کار
معرفی فردی واجد شرایط برای مدیر فنی دفتر
ارائه آدرس دقیق شرکت
ارائه ضمانت نامه
شرایط مورد نیاز برای اشخاص حقوقی
شرکت باید ایرانی و و یا با مشارکت افراد ایرانی باشد
موضوع فعالیت شرکت باید با موضوع زیارت ارتباط داشته باشد
شرایط مورد نیاز برای اشخاص حقیقی
داشتن تابعیت ایرانی
پیرو ادیان شناخته شده و مرود تایید قانون اساسی ایران
ارائه گواهی عدم اعتیاد به مواد مخدر
ارائه گواهی عدم سوء پیشینه
ارائه کارت پایان خدمت وظیفه و یا معافیت دائم برای آقایان
داشتن مدرک لیسانس در یکی از رشته های دانشگاهی
داشتن حداقل ۲۵ سال تمام
داشتن حداقل سه سال سابقه مرتبط در حوزه فعالیت شرکت
در نظر داشته باشید که افراد تبعه خارجی در صورتی می توانند اقدام به ثبت شرکت زیارتی بکنند که این کار را در قالب شرکت حقوقی و با رعایت برخی از قوانین و مقررات تجاری انجام دهند.
در زیر مراحل ثبت شرکت زیارتی در قالب سهامی خاص آمده است
شرکت سهامی خاص شرکتی است که سرمایه در این شرکت ها به سهام های مساوی تقسیم می شود، این سرمایه را باید شرکا تادیه نمایند و در ازا میزان سرمایه خود میزانی از سهام تعیین شده در اساسنامه را دریافت خواهند کرد و به همان اندازه هم در شرکت مسئولیت خواهند داشت. شرکت های سهامی خاص نیاز به بازرس دارند و باید یک نفر بازرس اصلی و یک نفر بازرس علی البدل تعیین شود. در ضمن این نوع شرکت ها حداقل با مشارکت سه نفر ثبت می شوند.
برایدر قالب سهامی خاص نیاز به سه نفر شریک، حداقل ۱ میلیون ریال سرمایه که باید ۳۵ درصد آن حداقل در حساب شرکت تادیه شود و تنظیم اساسنامه خواهید داشت. شرکت های سهامی خاص باید مدیر را از بین خودشان تعیین کنند.
اما بعد از ایجاد شرایط لازم و دریافت مجوز سازمان حج و زیارت باید مدارک لازم به همراه درخواست ثبت شرکت برای اداره ثبت شرکت ها ارسال و در صورت تایید و پرداخت هزینه ها شرکت ثبت ، آگهی و نهایتا قابل بهره برداری می شود.
ثبت شرکت زیارتی در قالب شرکت با مسئولیت محدود
شاید ثبت شرکت زیارتی در قالب شرکت با مسئولیت محدود حتی از ثبت شرکت زیارتی سهامی خاص هم محمبوبیت بیشتری داشته باشد. این نوع شرکت ها با دو شریک و با سرمایه حداقلی ۱ میلیون ریالی که این هم بصورت اسمی و اعلامی است و باید بعدا تادیه شود ثبت می شود.
برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود نیز مقاله ثبت شرکت با مسئولیت محدود موسسه حقوقی را می توانید مطالعه و تماما با جزئیات نحوه ثبت این شرکت ها را و مدارک مورد نیاز را مطالعه کنید.
با ایجاد شرایط لازم و بعد از دریافت مجوز از سازمان حج و زیارت باید مطابق با شرکت سهامی خاص درخواست خود را به اداره ثبت شرکت ها ارسال و نهایتا بعد از ثبت و آگهی از شرکت استفاده کنید.



:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : yasamin

 


موسسات غیر تجاری موسساتی هستند كه جهت مقاصد غیر تجاری مثل امور علمی ادبی یا امور خیریه و امثال آن تشكیل می شوند و تشكیل دهندگان آنها ممكن است قصد انتفاع داشته و یا نداشته باشند. تشكیل مزبور از تاریخ ثبت شخصیت حقوقی پیدا می كنند و می تواند عناوینی از قبیل انجمن بنگاه كانون و امثال آن را اتخاذ نمایند.
تقسیم بندی مؤسسات غیر تجاری بسته اهدافشان:
موسساتی كه هدفشان جلب منافع و تقسیم آن بین اعضا خود نباشد.
موسساتی كه هدفشان جلب منافع مادی و تقسیم منافع مزبور بین اعضا خود یا غیر باشد مانند كانون های فنی و حقوقی و غیره.
حداقل شركا موسسات فوق نباید كمتر از دو نفر باشد و قید سرمایه هرمیزان مجاز است . موسسات غیر تجاری همانند موسسات تجاری باید تهران دراداره ثبت شركتها و شهرستانها دردایره ثبت شركت های اداره ثبت مركز اصلی موسسه ثبت برسند و جهت آن كلیه اقدامات تاسیس شركتها همراه رعایت مواد آئین نامه اصلاحی ثبت شرکت تشكیل و موسسات غیر تجاری كه سال ۱۳۳۷ تصویب رسیده است ضروری می باشد. جهت ثبت تشكیلات غیر تجاری تسلیم اظهارنامه (فرم چاپی تقاضانامه ثبت موسسه همراه ضمائم لازم دو نسخه كه دارای تاریخ وامضا بوده الزامی است ضمائم آن شامل نسخه اصلی یا رونوشت وكالتنامه ( صورت تقاضا توسط وكیل).
گواهی شده تصدیق كشوری كه موسسه آنجا ثبت رسیده همراه ترجمه مصدق فارسی آن دو نسخه اساسنامه و امضا تمام صفحات آن توسط شركا صورت مجلس مجمع عمومی موسس مبنی بر انتخاب هیئت مدیره و معرفی صاحبان امضا (دونسخه) رسید پرداخت حق الثبت و فتوكپی شناسنامه شركا می باشد. صورت غیر انتفاعی بودن موسسه اجازه نامه نیروی انتظامی محل جهت ثبت ضروری می باشد و صورت انتفاعی بودن آن موضوع موسسه با مدارك تحصیلی و تخصص موسسین تطبیق داده شده سپس دستور ثبت صادر می گردد. اساسنامه موسسات غیر تجاری می تواند مانند اساسنامه شركت با مسئولیت محدود باشد و آن مواردی مانند موضوع موسسه ارگان اداره كننده (هیئت مدیره) وارگان تصمیم گیرنده (مجامع عمومی) و اختیارات آنها و غیره آورده شود.
ثبت موسسه :
مزبور دارای مجمع عمومی عادی و فوق العاده نیز می باشد كه هر كدام دارای وظایفی هستند. هیئت مدیره موسسه می تواند مجمع عمومی عادی از بین شركا یا خارج از آن انتخاب گردد و مدیران می توانند برای مدت محدود یا نامحدود معین شوند و دارای اختیارات تام نیز می باشند مگر اینكه اساسنامه ترتیب دیگری را مقرر داشته باشد. جلسات هیئت با حضور اكثریت اعضا موسسه رسمیت پیدا نموده و تصمیمات هیئت مدیره با اكثریت آرا مناط اعتبار خواهد بود. صورتی كه تقاضای ثبت مورد قبول واقع شود مراتب دردفتر مخصوصی ثبت و ورقه ای حاكی از تصدیق ثبت تقاضا كننده داده می شود علاوه بر آن خلاصه مراتب روزنامه رسمی یا یكی از روزنامه های كثیر الانتشار با هزینه متقاضی منتشر می گردد.
مطلبی درباره انحلال و تصفیه ثبت موسسه غیر تجاری:
انحلال موسسات غیر تجاری می تواند اختیاری و با تصمیم مجمع عمومی فوق العاده و یا موجب حكم دادگاه باشد . چنانچه انحلال اختیاری صورت گرفته باشد تصفیه آن مطابق مقررات مندرج اساسنامه توسط مدیر یا مدیران آن انجام می گیرد ودر صورتی كه متصدی امر تصفیه و چگونگی انجام آن معین نشده باشد مجمع عمومی فوق العاده هنگام انحلال یك نفر را عنوان مدیر تصفیه با تعیین حدود اختیارات آن معرفی می نماید. اگر انحلال موجب حكم دادگاه باشد امر تصفیه عهده متصدی تصفیه مقرر اساسنامه خواهد بود و چنانچه متصدی مشخص نشده باشد دادگاه ضمن حكم انحلال یك نفر را جهت تصفیه معین می نماید و مطابق قانون تجارت امر تصفیه صورت خواهد گرفت.
سلسله مراتب ثبت موسسه غیر تجاری:
کامل نمودن فرم تقاضانامه ثبت موسسه و امضا توسط شرکا.
کامل نمودن فرم صورتجلسه موسسین و امضا توسط شرکا .
تنظیم و امضای کلیه صفحات اساسنامه توسط شرکا.
چند نام انتخاب و مسئول تغیین نام اداره ثبت شرکتها ارادئه گردد(توجه شود نام انتخاب شده اولا باید با فرهنگ انقلاب اسلامی مطابقت داشته و ثانیا سابقه ثبت نداشته باشد ثالثا از نامهای خارجی نباشد) و مسئول مربوطه پس از بررسی، گواهی لازم را با انتخاب یکی از اسامی پیشنهادی صادر می نماید .
ثبت موسسه : پس از تعیین نام قسمت ارجاع ادایه ثبت شرکتها مراجعه و ممیز مربوطه پس از بررسی اولیه با توجه موضوع فعالیت موسسه چنانچه نیاز اخذ مجوز از مراجع ذیصلاح داشته باشد عند اللزوم مرجع مربوطه جهت اخذ مجوز معرفی می شود.
ثبت موسسه :
پس از وصول و ارائه مجوز لازم ( رابطه با موضوع موسسه)ممیز ثبت شرکتها بشرط عدم وجود نقص مدارک، متقاضی را جهت پرداختی حق الثبت حسابداری راهنمایی و مسئول حسابداری با توجه سرمایه موسسه و تعیین مبلغ حق الثبت متقاضی را جهت پرداخت حق الثبت بانک ملی ایران هدایت و پس از پرداخت وجه مذکور و ارائه فیش پرداختی حسابداری ، حسابدار اقدام ممهور نمودن تقاضانامه متقاضی می کند و ممیز مربوط دستور ثبت را صادر و متقاضی به قسمت ثبت شرکتها مراجعه می نماید .
ثبت موسسه :
در قسمت ثبت شرکتها پیش نویس آگهی تاسیس تهیه شده پس از امضای رئیس اداره ثبت شرکتها و تایپ آگهی مربوط ، متقاضی مجددا قسمت ثبت شرکتها مراجعه و پس از احراز هویت توسط مسئول قسمت از متقاضی ذیل ثبت دفتر(اصالتا یا وکالتا)امضا اخذ می نماید و سپس یک نسخه از مدارک (اساسنامه ، صورتجلسه ، تقا ضانامه)که ممهور مهر اداره ثبت شرکتها می باشد متقاضی تسلیم می گردد و متقاضی دبیر خانه اداره مراجعه و پرونده را تحویل داده، یک برگ آگهی تایپ شده را اداره کل دفتر روابط عمویم و امور بین الملل(قسمت دایره آگهی ها )برده و پس از تعیین مبلغ جهت درج روزنامه کثیر الانتشار بانک مراجعه و همراه فیش پرداخت شده دبیرخانه مراجعه می کند . ثبت موسسه : پس از امضای نسخ تایپ شده توسط رئیس اداره ثبت شرکتها این مرحله آگهی صادر و دو نسخه تایپی متقاضی تحویل می گردد . یک نسخه جهت درج روزنامه رسمی جمهوری اسلامی (واقع خیابان بهشت، ضلع جنوبی پارک شهر)ونسخه دیگر همراه فیش پرداختی قسمت دایره آگهی ها جهت درج روزنامه کثیر الانتشار داده می شود. این مرحله کار ثبت موسسه پایان یافته است .
برای ثبت مؤسسات غیر تجاری نیاز چه مداركی می‌باشد؟
اخذ دو نسخه تقاضا نامه ثبت موسسه از اداره ثبت شرکتها و تکمیل و امضا توسط شرکا (بر طبق پیوست)
تنظیم اساسنامه حداقل ۲ جلد و امضای ذیل تمام صفحات توسط کلیه شرکا یا اعضا (بشرح نمونه پیشنهادی پیوست این راهنما)
تنظیم صورتجلسه مجمع موسسین حداقل ۲ نسخه (بشرح نمونه)
فتوکپی شناسنامه شرکا.
اخذ مجوز رابطه با موضوع موسسه صورت لزوم.
تذکر ۱- حداقل وجود دو نفر شریک موسسه الزامی است .
تذکر ۲- قید سرمایه هر میزان موسسه مجاز می باشد .
تذکر ۳- امضای مدیر شعبه و فتوکپی شناسنامه و قید محل سکونت صورتی که شرکت شعبه داشته باشد الزامی است.



:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 مهر 1398 | نظرات ()